مرکز مشاوره کودک و روانشناسی کودک خانه مهر

همانطور که می دانید با توجه به پژوهش های انجام شده و آموخته های سالین دراز روانشناسی کودک، این باور به قطعیت رسیده که کودک بدون مسئله وجود ندارد بنابراین یک خانواده خوب باید بتواند به نحو درست و شایسته ای مسائلی را که برای فرزند خود پیش می آید حل کند .

 

مقالات آموزشی در زمینه مشاوره کودک جهت بالا برد اطلاعات شما والدین عزیز:

مشاوره کودک و کودکان کنجکاو

مشاوره کودک و ترس از مهمانی کودکان

مشاوره کودک با ترس بیرون رفتن در کودکان

مشاوره کودک و ترس از آب در کودکان

 

روانشناسی کودک
مشاوره کودک و نوجوان در تهران

 

مرکز مشاوره کودک و روانشناسی کودک خانه مهر

 

از روبرو شدن با مشکلات فرزند خود نهراسید و سعی نکنید که واقعیت را تحریف کنید ما در مرکز مشاوره کودک خانه مهر در زمینه مشاوره کودک ، مشاوره نوجوان ، درمان اختلالات رفتاری کودک ، درمان مشکلات شایع رفتاری کودکان با مشاورین و متخصصین مجرب در کنار شما عزیزان هستیم تا بتوانیم بهترین راهکارها را ارائه کنیم .

در این مقاله قصد داریم که به شما چند تکنیک را در زمینه رفتار با کودک آموزش دهیم توجه داشته باشید که برای درمان ، ارزیابی و پیشگیری مشکلات و مسائل کودکان حتما باید از مشاوره کودک و روانشناسی کودک کمک بگیریم اما ما به شما چند تکنیک را آموزش می دهیم تا شما بتوانید در واکنش های مختلف با فرزندان خود بهترین واکنش را داشته باشید .

 

به رفتار توجه نکنید…

 

اگر تصمیم گرفتید که در مورد یکی از رفتارهای کودک خود از روش نادیده گرفتن استفاده کنید به هیچ وجه به آن واکنش نشان ندهید همانطور که می دانید روش نادیده گرفتن یکی از روش هایی است که باعث خاموشی رفتار نادرست کودک می شود که در مورد این مسئله در مقالات قبلی کودک با شما عزیزان گفتگو کرده ایم .

زمانی که می خواهید از این روش استفاده کنید چه زبانی و چه غیر زبانی ، باید واکنش های خود را خاموش کنید وقتی کودک در حال انجام آن رفتار است با حرکات صورت به او اشاره نکرده ، حتی نگاهش هم نکنید ، وانمود کنید که مشغول انجام کاری هستید و اتاق را ترک کنید البته در نظر داشته باشید متناسب با سن کودک اگر نمی توانید در آن لحظه اتاق را ترک کنید ، رویتان را به سمت دیگری برگردانید تا وقتی کودک به عملش ادامه می دهد شما نیز این روش را ادامه دهید .

 

روانشناسی کودک
مرکز روانشناسی کودک خانه مهر به صورت تخصصی بازی

 

با کودک سرد يا پرخاشگرانه رفتار نکنيد…

 

این روش به این معنا نیست که شما به او با سردی رفتار می کنید بلکه این خود نوعی توجه است به او لبخند نزنید زیرا این عمل شما او را جسورتر خواهد کرد . وقتی آنقدر به کارتان مشغول شوید که به نظر آید به هیچ چیز در اطرافتان توجه ندارید دقیقا از روش نادیده گرفتن ، استفاده کرده اید.

البته توجه داشته باشید زمانی که در مورد تکنیک های مختلف صحبت می کنیم استثناهایی هم وجود دارد این برای زمانی است که شما رفتار کودک را توسط یک متخصص ارزیابی کرده اید و متوجه شده اید که مسئله خاصی نیست و می توانید با همین تکنیک های ساده رفتار فرزندتان را تعدیل و خاموش کنید.

 

اين روش يکي از روش هاي خاموش سازي رفتار است آن هم حتما بايد با تشخيص يک مشاوره کودک انجام شود

 

در دفعات اول رفتار کودک شدت پيدا ميکند

 

مثلا توجه کنید که دختر بچه شما وقتی مقدار بیشتری از غذای مورد علاقه اش را می خواهد ، عادت دارد که سرش را داخل بشقاب فرو کند و جیغ بکشد در این زمان به والدین آموزش داده می شود که با یکدیگر حرف بزنند ، مثلا در مورد گرد و خاکی که روی شمعدان ها یا روی میز هست صحبت کنند یعنی گریه کردن کودک را نادیده می گیرند در نهایت کودک خردسال وقتی متوجه می شود که ممکن نیست بتواند از آن غذای بخصوص بیشتر بخورد قاشقش را برمی دارد و به خوردن چیز دیگری مشغول میشود

البته در دفعات اول کودک سعی می کند که با نشان دادن هیجان و پرخاشگری بالاتری به شما ثابت کند که باید به آن توجه کنید اما به مرور زمان متوجه می شود که او با رفتار پرخاشگری و داد و بیداد نمی تواند به خواسته خود برسد.

 

صبوري شما در تربيت چقدر است؟

 

اینجا صبوری والدین را می خواهیم و توجه داشته باشید که اگر نمی توانید این تکنیک یعنی روش نادیده گرفتن را برای مدتی تکرار کنید اصلا سمت آن نروید چون اگر یکبار از روش نادیده گرفتن استفاده کنید و دفعه بعدی نتوانید رفتار فرزند خود را نادیده بگیرید و به او توجه کنید یا به او پرخاشگری کنید باعث می شود که آن رفتار در وجودش شدت بیشتری پیدا کند پس باید در این زمینه با احتیاط رفتار کنید.

هر تلاشی را برای جلب توجه به عنوان علامتی از پیشرفت در نظر بگیرید و کوشش خود را برای نشان دادن بی توجهی به کودک را دو برابر کنید مثلا رادیو را روشن کنید ، نگاهی به پنجره بیندازید ، درمورد کارهای روزمره خود صحبت کنید .

 

روانشناسی کودک
برای کودکان وقت بگذارید تا مخزن عشقشان پر شود

 

مرکز مشاوره کودک خانه مهر هم قدم شما والدين عزيز است

 

همه این ها ، راه های موثر برای تداوم بی توجهی هستند همانطور که دیدید ما یک تکنیک را برای خاموش کردن یک رفتار نابجا در فرزند شما عنوان کردیم اما ارزیابی و تشخیص این که در کدام نوع از رفتار کودک می توان از کدام تکنیک استفاده کرد ، حتما باید توسط یک متخصص و ارزیاب اتفاق بیفتد .

اینکه یک روانشناسی کودک یا مشاوره کودک در کنار شما باشد و بعد از ارزیابی جسم ، روح و واکنش های رفتاری فعلی خانواده شما می تواند تکنیک های مناسب تری را ارائه کند .

 

درمان مشکلات رفتاری کودکان

 

ما در مرکز مشاوره کودک خانه مهر در زمینه مشکلات شایع رفتاری کودکان ، درمان مشکلات رفتاری کودکان ، درمان اضطراب کودک ، درمان فوبیای کودک ، ترس از دستشویی رفتن ، ترس از جدا شدن از مادر ، ترس از مدرسه رفتن ، فوبیاهای کودک به شکل تخصصی و دپارتمانی فعالیت می کنیم .

در مرکز روانشناسی کودک خانه مهر برای کودکان رده های خاصی از سن را تعریف کردیم کردیم که می توانند مشاوره بگیرند پس توجه داشته باشید ، می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید تا شما را رهنمایی کنند که به چه صورت می توانید با متخصصین ما در ارتباط باشید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *