ازدواج با فرد معتاد چه مشکلاتی دارد؟

ازدواج با فرد معتاد از تجربه‌های تلخی است که هر زوجی می‌تواند داشته باشد. علائم اعتیاد عبارت هستند به میل شدید و وابستگی به هر چیزی که قانونی یا غیرقانونی است. اعتیاد می‌تواند به هر ماده‌ای باشد از گل و الکل گرفته تا قرص‌های تجویزی و مخدرهای غیرقانونی.

متاسفانه ازدواج با مرد معتاد یا زنانی که این مشکل را دارند، به معنای برقراری ارتباطی است که در آن حفظ احترام، برقراری ارتباط راحت و آزاد و داشتن اعتماد سخت خواهد بود. اعتیاد تمام جوانب زندگی فرد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، از جمله روابط فعلی و آینده او.

فردی که وابسته به مواد مخدر است سعی می‌کند به هر شکل ممکن آن را به‌دست آورد و مصرف کند. در چنین شرایطی فرد معتاد ممکن است مسئولیت‌های خود را نادیده بگیرد یا اهمیتی برای نیازهای شریک زندگی خود قائل نشود. بنابراین همسر او با احساس‌هایی مانند مورد خیانت واقع شدن، آسیب دیدن و خشم مواجه خواهد شد.

در ادامه مطلب بیشتر به مشکلات ازدواج با فرد معتاد به تریاک یا هر ماده دیگری می‌پردازیم. پس تا انتها همراهمان بمانید.

ازدواج با فرد معتاد

اعتیاد به مواد مخدر چه تاثیری روی روابط دارد؟

اگر تصمیم به ازدواج با فرد معتاد به شیشه یا سایر مواد مخدر گرفتید، خود را باید برای عواقب زیر آماده کنید.

آزار و سوءاستفاده

زمانی که افراد به مخدرها اعتیاد پیدا می‌کنند، شخصیت آن‌ها تغییر می‌کند و می‌تواند منجر به بروز رفتار خشونت‌آمیز و تهاجمی شود. مشکل اعتیاد متاسفانه می‌تواند جو خانه را به‌شکلی تغییر دهد که شریک زندگی فرد معتاد مورد آزار شفاهی، فیزیکی یا احساسی قرار گیرد.

به‌همین دلیل توصیه می‌کنیم از خدمات مشاوره قبل ازدواج با فرد معتاد بوده خانه مهر استفاده کنید تا مشاوران این مرکز شما را در جریان مشکلات زندگی با چنین افرادی قرار دهند.

توجه نکردن به مسئولیت‌ها و وظایف

موادی که اعتیارآور هستند تمام توجه فرد معتاد را به خود جلب می‌کند (شاید در ابتدا این‌طور نباشد اما از چنین پایانی گریزی نیست). بنابراین، فرد معتاد تمام تعهدها و مسئولیت‌های خود در محیط کار و خانه و نیازهای خانواده خود را نادیده می‌گیرد.

یکی از عواقب ازدواج با فرد معتاد به تریاک این است که او در نهایت شغل خود را از دست می‌دهد و در نتیجه آن با مشکلات مالی روبرو خواهد شد. شما ممکن است حتی به‌عنوان همسر این فرد مجبور باشید انجام وظایف و مسئولیت‌های او را به همراه کارهای خانه و خودتان به عهده بگیرید.

چون او بخش زیادی از وقت خود را صرف مصرف مواد خواهد کرد. فرد معتاد همچنین نمی‌تواند نیاز سایرین برای برخورداری از حمایت عاطفی را برآورده کند.

نتیجه زندگی با افراد معتاد تجربه احساس‌های مخربی مانند خشم، پشیمانی و تحقیر بوده و برگشتن به حالت طبیعی روحی و فیزیکی در چنین زندگی‌هایی سخت است. حتی ازدواج با فرد معتاد ترک کرده می‌تواند مشکلات بالا را به همراه داشته باشد، بنابراین حتما باید از انتخاب خود مطمئن شوید.

ازدواج با فرد معتاد

نبود اعتماد

افراد معتاد پس از مدتی رفتار خود را مخفی یا انکار می‌کنند و حتی به دروغگویی رو می‌آورند. برای آن‌که رابطه‌ای سالم بماند، داشتن اعتماد امری حیاتی است. برخی از معتادان ممکن است در مورد فردی که با او بوده‌اند دروغ بگویند یا این‌که در روزهای خاص چه‌کار می‌کردند. حتی ممکن است مشکل تا جایی حاد شود که آن‌ها برای خرید مواد از اعضای خانواده خود شروع به دزدی کنند.

ازدواج با فرد معتاد به شکل خواهد بود؟

زمانی که فردی معتاد به الکل یا مواد باشد، اغلب رفتار غیرمنطقی از خود نشان خواهد داد. این افراد می‌توانند به‌راحتی از کوره در بروند، منزوی شوند و به نیازهای شریک زندگی خود توجه نکنند. درمان نشدن اعتیاد همچنین اغلب منجر به بروز رفتارهای منفی دیگری مانند دروغگویی، دزدی و فریب دادن می‌شود که در زیر بیشتر توضیح می‌دهیم.

چنین اعمالی می‌توانند هر رابطه‌ای، به‌ویژه ازدواج را از هم بپاشند. پس اگر تصمیم به ازدواج با فرد معتاد به گل یا هر ماده دیگری گرفتید، باید را مجبور به ترک کنید.

همچنین بخوانید: آیا ازدواج با مرد بچه دار درست است؟

دروغگویی

همان‌طور که گفتیم برای این‌که ازدواجی دوام آورد، باید بنیاد محکم آن روی اعتماد شکل گیرد. گرچه متاسفانه، دروغ‌گویی به علت اعتیاد به مواد می‌تواند این بنیاد را نابود کند. افرادی که اعتیاد شدید به مواد دارند، اغلب برای مخفی نگه داشتن اعتیاد خود مجبور به دروغگویی می‌شوند.

آن‌ها رفتار خود، کارهایی را که انجام می‌دهند و افرادی را که با آن‌ها هستند مخفی می‌کنند و این موضوع اعتماد را از رابطه آن‌ها حذف خواهد کرد. نداشتن اعتماد یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای سوق دادن ازدواج به سمت طلاق است.

دزدی

اغلب زمانی که مواد مصرفی فرد معتاد را از او بگیرید، او هر کاری را انجام خواهد داد تا بتواند مواد خود را تهیه کند. خواه دزدیدن مواد باشد یا سرقت پول برای خرید مواد، چنین چیزهایی تاثیر منفی روی شریک زندگی آن‌ها خواهد گذاشت.

گاهی پس از ازدواج با فرد معتاد به شیشه شرایط طوری پیش خواهد رفت که همسر او مجبور به جواب دادن به خاطر رفتارها و اعمال شوهرش خواهد شد.

فریب دادن

فرد معتاد پس از دروغگویی یک گام بیشتر بر می‌دارد تا بتواند همسر خود را فریب دهد و مجبور به این تفکر کند که چنین شرایطی تقصیر او است تا خود فرد معتاد. زمانی که فردی فریب بخورد، احساس خواهد کرد که مورد سوءاستفاده و خیانت قرار گرفته است. احساساتی که برای یک ازدواج سالم سم هستند.

ازدواج با فرد معتاد

قبل از هر چیزی از خدمات مشاوره قبل از ازدواج در غرب تهران استفاده کنید

اگر متوجه شدید که نامزد یا کسی که برای ازدواج انتخاب کردید اعتیاد به مواد از هر نوعی دارد، الزاما نباید از تصمیم خود منصرف شوید. بسیاری از افراد از تجربه موفق خود در ازدواج با افراد معتاد ترک کرده یاد می‌کنند اما باید در نظر بگیرید که همه چیز به اراده و میل خود او بستگی دارد.

چون همان‌طور که به کمک مطلب بالا متوجه شدید، نتیجه ازدواج با فرد معتاد به تریاک بسیار سخت و گاهی طاقت‌فرسا خواهد بود. همچنین همیشه گفته‌اند پیشگیری از درمان بهتر است. بنابراین قبل از تصمیم باید از خدمات مشاوره قبل از ازدواج در صادقیه استفاده کنید. چون مشاوران خانه مهر دانش و تجربه لازم برای کمک به شما را دارند تا بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

فراموش نکنید هرچه زودتر اقدام کنید و از شریک زندگی آینده خود بخواهید عوض شود، نتیجه‌گیری ساده‌تر خواهد بود.

مقالات مشابه

تگ‌های پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *