ازدواج با همسر سابق: بررسی امکان برگشت به زندگی بعد طلاق

شاید در ابتدای جدایی خود از همسرتان، به بازگشت پیش او فکر نکنید و حتی تمایل به صحبت با او را نیز نداشته باشید. هرچه باشد به دلیل یا دلایلی مشخص طلاق گرفته‌اید و احتمالا نمی‌خواهید به همان نقطه قبل بازگردید. اما ازدواج با همسر سابق و بازگشت به زندگی قبلی بعد از طلاق امکان‌پذیر است و بیش از چیزی که فکر می‌کنید، رواج دارد. نتایج یک مطالعه حاکی از آن بوده‌اند که بین 10 تا 15 درصد زوج‌های مطلقه، دوباره آشتی و ازدواج رخ می‌دهد.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شرایط ازدواج مجدد با همسر سابق را بیشتر شرح دهیم و به نکات مهمی در این زمینه بپردازیم.

دلیل ازدواج با همسر سابق چیست؟

دلیل ازدواج دوباره با همسر سابق، برای زوجین مختلف فرق دارد. بسیاری از مردم پس از گذر از دوره عصبانیت و ناامیدی حاصل از طلاق، متوجه می‌شوند که در حقیقت دلتنگ همسر سابقشان هستند. به‌خصوص اگر بعد از سال‌ها زندگی مشترک طلاق گرفته باشند.

ازدواج با همسر سابق

برخی از کسانی که به ازدواج با همسر سابق خود می‌اندیشند، اعتقاد دارند که طلاقشان از همان ابتدا هم کار اشتباهی بوده است. مطالعه‌ای که روی زوج‌هایی که پس از طلاقشان دوباره با یکدیگر ازدواج کرده‌اند انجام شد، چندین دلیل را برای آشتی و بازگشت به رابطه نشان داد. به‌عنوان مثال:

  • همسر سابقشان از نظر شخصیتی رشد کرده است و همین موضوع باعث بازگشت آن‌ها به رابطه‌ قبشان شده است.
  • اشتباهات و خطاهایی را که همسر سابقشان مرتکب شده است، بخشیدند و فراموش کردند.
  • رابطه خوبی با خانواده همسر سابق خود پیدا کرده‌اند.
  • دلشان برای رابطه قدیم خود تنگ شده است.
  • درک کرده‌اند که زندگی مجردی دشوار و طاقت‌فرسا است.
  • متوجه شده‌اند که هنوز عاشق همسر سابق خود هستند.
  • متوجه شده‌اند که بدون دلیل و منطق خاصی طلاق گرفته‌اند.

بعد از طلاق پیش از ارتباط با همسر سابق خود چه‌کار کنید؟

قبل از این‌که فکر کنید بهترین تصمیم ازدواج مجدد با همسر سابقتان است، مطمئن شوید که هر دوی شما مایل هستید برای بهبود و نجات رابطه خود تلاش کنید. این کار آسان نخواهد بود و از نظر آماری نیز شانس چندانی ندارید.

چون براساس مقالات روان‌شناسی 60 درصد از ازدواج‌های مجدد با شکست روبرو می‌شوند. می‌توانید در این زمینه از مشاوران خانه مهر در غرب تهران کمک بگیرید تا با کمک مشاوران حرفه‌ای آن، رابطه و ازدواج شکست‌خورده خود را نجات دهید.

اگر شما و همسر سابقتان قصد دارید دوباره به رابطه خود بازگردید، باید به موارد زیر که از شرایط ازدواج مجدد با همسر سابق هستند، دقت کنید:

  • بدانید که آمار و ارقام علیه شما هستند.
  • برای برقراری رابطه مجدد شتاب‌زده عمل نکنید و آرام پیش بروید.
  • مراجعه به یک مشاور ازدواج و گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط را در اولویت قرار دهید.

ازدواج با همسر سابق

چطور ازدواج با همسر سابق خود را موفقیت‌آمیز کنید؟

اگر قصد ازدواج با همسر سابقتان را دارید، باید پیش از آن حداقل یک سال صبر کنید و در طول این مدت به بررسی دلایل طلاق خود بپردازید.

شاید هر دو پس از طلاق از لحاظ شخصیتی رشد کرده باشید، اما ممکن است هنوز ویژگی‌های آزاردهنده‌ای را در همسرتان مشاهده کنید. پس برای کاهش مشکلات خود وقت بگذارید و تلاش کنید.

مشاوره بگیرید

مشاوران ازدواج تاکید دارند که باید از ازدواج پیشین خود درس بگیرید، در غیر این صورت محکوم به تکرار اشتباهات قبلی خواهید بود. دوباره سروکله مسائل حل نشده و ناتمام پیدا خواهد شد، پس سعی کنید صادقانه به علت طلاق خود بیاندیشید و با طرف مقابل خود برای حل آن‌ها صحبت کنید.

اگر ازدواجتان به دلیل مسائل مالی شکست‌خورده است، باید نحوه خرج کردن پول در زندگی‌تان را شفاف‌سازی کنید. از طرفی اگر مشکلات حول خانواده طرفین بوده است، ابتدا این درگیری‌ها را خاتمه دهید.

هرچه بیشتر برای حل مشکلات کهنه خود تلاش کنید، ازدواج با همسر سابقتان موفق‌تر پیش خواهد رفت. ساختن پایه‌های جدید زندگی به زمان و تلاش فراوان طرفین نیاز دارد.

شما باید با مشکلاتی که منجر به طلاق شدند، روبرو شوید و راه‌های جدیدی را برای تعامل بیاموزید تا دوباره گرفتار مشکلات قبل نشوید. مشاوران ازدواج خانه مهر در ستارخان می‌توانند به شما کمک کنند مسیر خود را پیدا کنید.

شخصیت خود را بیشتر بشناسید

وقتی طلاقی رخ می‌دهد، هیچ‌کس بی‌تقصیر نیست. حتی اگر دلیل اصلی جدایی خیانت باشد، حتما مسائل دیگری در ازدواج وجود داشته است. درست است که آن مسائل، خیانت را توجیه نمی‌کنند اما به‌هرحال باید به آن‌ها رسیدگی کنید.

اشتباهات خود را بپذیرید. اگر به‌راحتی نمی‌توانید این کار را انجام دهید، پس از ازدواج با همسر سابق خود، مجددا با بن‌بست مواجه می‌شوید. همچنین باید همیشه با یکدیگر صادق باشید.

شرایط فرزندانتان را نیز در نظر بگیرید

ازدواج دوباره تنها به دلیل بچه‌هایتان، ایده خوبی نیست. شما باید این کار را به دلیل علاقه خود به همسرتان انجام دهید و بخواهید دوباره ازدواج کنید. اگر بچه دارید، در ابتدای ارتباط مجدد با همسر سابق خود به آن‌ها اطلاع ندهید.

امید واهی را در وجود فرزندانتان نکارید، زیرا شاید این امید شما را تحت‌فشار بگذارد تا دوباره ازدواج کنید؛ حتی اگر همه چیز آن‌طور که می‌خواهید پیش نرود.

ازدواج با همسر سابق

واقع‌بین باشید

باید بدانید که ازدواج اول به پایان رسیده است. هرچقدر هم که این کار سخت باشد، اجازه ندهید خاطرات بد ازدواج پیشین به ازدواج جدید شما آسیب بزند. به اشتباهاتی که در ازدواج اول مرتکب شده‌اید، فکر نکنید. در عوض روی آینده مشترک و بهتر خود متمرکز شوید.

همچنین انتظارهای منطقی داشته باشید. شما با همان شخص ازدواج خواهید کرد، پس بعضی از عادت‌های قدیمی و آزاردهنده او همچنان وجود خواهند داشت. اگر متوجه شدید که این رابطه به‌خوبی پیش نمی‌رود، به حس ششم خود اعتماد کنید و به آن پایان دهید.

سخن نهایی

با توجه به نکاتی که در مورد شرایط ازدواج با همسر سابق در بالا گفتیم، باید متوجه شده باشید که برای این کار نباید عجله کنید. ایجاد اعتماد و به نتیجه رساندن ازدواج مستلزم تعهد قوی طرفین است. پس پیش از ازدواج، زمانی طولانی را به حل مشکلات و درک کامل دیگری اختصاص دهید.

همچنین می‌توانید علاوه بر توجه به نکاتی که ذکر کردیم، از مشاوران ازدواج خانه مهر در صادقیه برای راهکارهای جزئی‌تر کمک بگیرید.

مقالات مشابه

تگ‌های پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *