تست‌ سازگاری ازدواج چقدر قابل اعتماد است

امروزه بحث ازدواج به‌ یکی ‌از پیچیده‌ترین مقوله‌های فکری بشر تبدیل شده است. معیارها و اولویت‌های ازدواج برای هر شخص متفاوت با دیگری است و پیدا کردن شخصی که طرز فکری مطابق با سلیقه ما را داشته باشد، دشوار به‌نظر می‌رسد.

ممکن است شما از چند سال قبل با فردی قرار می‌گذارید، او را دوست دارید و حتی به این موضوع فکر کنید که آیا زمان ازدواج با او فرا رسیده است یا خیر. به‌هرحال چنین موضوعی اتفاق بزرگی در زندگی شما است و نمی‌خواهید قبل از سنجیدن همه چیز، برای آن اقدام کنید.

به‌همین دلیل برخی سعی می‌کنند قبل از جدی کردن رابطه خود ببینند که آیا واقعا با فرد موردنظرشان برای ازدواج، سازگاری دارند یا خیر. در چنین شرایطی می‌توان از تست‌هایی تحت عنوان تست سازگاری ازدواج کمک گرفت. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی چنین تستی بپردازیم و بگوییم قابل اعتماد است یا خیر.

تست‌ سازگاری ازدواج

تست روانشناسی ازدواج چیست؟

تست‌ سازگاری ازدواج به افراد کمک می‌کند میزان سازگاری خود با شریک احتمالی‌ زندگی‌شان را بسنجند. یک مشاور ازدواج به‌طور کلی از شما تعدادی سوال را می‌پرسد و شما و طرف مقابلتان باید پاسخ‌های خود را صادقانه ‌دهید.

بسته به نحوه پاسخگویی به سوال‌های مطرح شده، به هر دو شما یک امتیاز سازگاری داده می‌شود. این‌که چقدر امتیاز سازگاری شما بالا باشد کمک می‌کند تا مشخص شود برای یکدیگر مناسب هستید یا خیر.

این روش از نظر تئوری نتیجه می‌دهد اما باید به‌خاطر داشته باشید که این تست‌ها معیار کاملی برای ارزیابی سازگاری شما با یکدیگر نیستند. بنابراین باید در کنار آن از مشاوره ازدواج نیز بهره ببرید که بهترین مرکز مشاوره، خانه مهر در غرب تهران است.

اغلب چنین تست‌هایی را می‌توانید در مجله‌های مربوط به روابط نیز پیدا کنید و بسیاری از مردم به آن‌ها به‌عنوان روشی برای سرگرم شدن نگاه می‌کنند. با آن‌که نباید تست سازگاری ازدواج را تنها معیار انتخاب شریک زندگی خود قرار دهید، اما می‌توانید به پاسخ‌هایتان دقت کنید.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از زوج‌های متاهل نیز در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند. چون انجام این تست‌ها حتی زمانی که ازدواج کرده‌اید، می‌تواند وضعیت رابطه‌تان را نشان دهد.

نمونه سوال‌های تست‌ سازگاری ازدواج

اگر تا به‌حال نمونه‌ای از این تست‌ها را ندیده‌اید، تعدادی از سوالات تست سازگاری ازدواج را در فهرست زیر آورده‌ایم:

  • هر چند وقت یک بار با یکدیگر صحبت می‌کنید؟
  • هر چند وقت یک بار طرف مقابل خود را می‌بینید؟
  • شما از چه کلمه‌ای برای توصیف شخصیت همسرتان استفاده می‌کنید؟
  • از چه کلمه‌ای برای توصیف شخصیت خود استفاده می‌کنید؟
  • چند وقت یک‌بار در مورد آینده با هم صحبت می‌کنید؟
  • آیا خود را در پنج سال آینده با شریک فعلی‌تان می‌بینید؟
  • آیا با دوستانش کنار می‌آیید؟
  • آیا با اعضای خانواده او کنار می‌آیید؟
  • از نظر مذهبی چقدر با یکدیگر هم عقیده هستید؟
  • دیدگاهتان در مورد مسائل مالی و خرج کردن چیست؟
  • آیا به همسرتان اجازه کار کردن را می‌دهید؟ (این سوال مخصوص آقایان است.)

تست‌ سازگاری ازدواج

‏‎تست‌ های سازگاری ازدواج چقدر قابل اعتماد هستند

با وجود آن‌که انجام این تست‌ها بسیار رایج است اما از دیدگاه نسبتا محدودی به مسائل نگاه می‌کنند. بنابراین اگر امیدوار بودید که چنین تستی ممکن است تمام پاسخ‌هایی را که در مورد همسر آینده خود به دنبال آن هستید به شما بدهد، احتمالا با احساس ناامیدی مواجه خواهید شد.

به‌همین دلیل است که می‌گوییم در کنار آن‌ها باید از خدمات مشاوره ازدواج در ستارخان نیز استفاده کنید. البته منظور ما این نیست که تست های ازدواج موفق اصلا معتبر نیستند اما نباید بیش از آن‌چه که باید روی این تست‌ها تاکید کنید.

هیچ‌کس نباید به دلیل کسب نتایج مثبت یا منفی در تست سازگاری ازدواج، از نامزد خود جدا شود یا تصمیم به ازدواج با او بگیرد.

در واقع این تست‌ها بسیار استاندارد و ساده هستند، بنابراین از آن‌ها برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ زندگی استفاده نکنید. پس آیا نتیجه تست روانشناسی ازدواج قابل اعتماد است؟ تا حدی و به‌همین علت در ترکیب با مشاوره بهترین نتیجه را خواهید گرفت، نه تنها اکتفا به نتیجه خود تست.

چرا به همراه شرکت در تست سازگاری ازدواج باید از مشاوره استفاده کنید؟

شما نمی‌توانید آینده را پیش بینی کنید اما می‌توانید متعهد شوید که به سمت آینده‌ای شاد با هم قدم بردارید و برای این هدف به سازگاری با شریک زندگی خود نیاز دارید.

اما سازگاری چیزی نیست که بتوان به‌راحتی آن را تنها با جواب تعدادی سوال سنجید. همچنین این امکان وجود دارد که زوجین با گذشت زمان یکدیگر را بهتر درک کنند و سازگار شوند.

به عقیده بسیاری از متخصصان، بهترین راه افزایش سازگاری زوجین و حل مشکلات آن‌ها کمک گرفتن از خدمات مشاوره پیش از ازدواج و بعد از آن است. تست‌ سازگاری ازدواج هم بهتر است توسط این افراد متخصص انجام و تحلیل شود، چون آن‌ها می‌توانند بر اساس این تست‌ها بهترین راه حل‌ها را به شما پیشنهاد کنند.

در نهایت اگر می‌خواهید ازدواج شادی داشته باشید، فقط باید تصمیم بگیرید که با همسرتان رشد کنید و در مسیر صحیحی قدم بردارید.

بهتر است هنگام تراپی و صحبت با مشاور ازدواج از صحبت در مورد آینده و آن‌چه از زندگی می‌خواهید، دریغ نکنید. اهداف مشترک خود را بیان کرده و تعیین کنید که آیا می‌توانید در مورد اهدافی که توافق نظر ندارید، مصالحه کنید یا خیر.

این گفتگوهای جدی همیشه آسان نیستند اما شما می‌توانید با کمک بهترین مشاوران در صادقیه بهترین تصمیم را برای آینده مشترک خود بگیرید.

تست‌ سازگاری ازدواج

سخن نهایی

اگر می‌خواهید با نامزد خود ازدواج کنید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید ایجاد یک رابطه قوی با شناخت بهتر یکدیگر است. با گذشت زمان و افزایش درک متقابل، شما می‌توانید به‌عنوان یک زوج موفق باشید.

اما در این بین می‌توانید قبل از ازدواج هم در تست سازگاری ازدواج که بسیار محبوب شده است، شرکت کنید. گرچه به دلایلی که در بالا توضیح دادیم، بهتر است این تست را فردی متخصص انجام دهد و همچنین فقط به نتیجه آن اکتفا نکنید.

چون زوج‌های خوشبخت هرگز دست از تلاش برای بهبود رابطه خود بر نمی‌دارند و نتیجه گرفتن از این تلاش باید همراه با کمک گرفتن از مشاور ازدواج باشد.

مقالات مشابه

تگ‌های پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *