اگر از درخواست توجه از همسر خود خسته شده‌اید باید چه کاری انجام دهید؟

آیا در موقعیتی قرار دارید که دیگر از درخواست توجه از همسر خود خسته شده‌اید؟ یا احساس می‌کنید که به حد کافی به شما توجه نمی‌کند؟ بدون شک قرارگیری در چنین موقعیت‌هایی باعث می‌شود به ‌شما احساس پس‌زدگی، ناامیدی و حتی عصبانیت دست بدهد.

پس از ازدواج، خیلی مهم است که هر یک از دو طرف این احساس را داشته باشند که طرف مقابل او را می‌بیند، دوستش دارد و به او توجه می‌کند.

برای زوج‌هایی که سال‌های زیادی از زندگی مشترک آن‌ها می‌گذرد، انتظارهای متفاوتی از صمیمیت در رابطه مطرح می‌شود و بدون تردید با گذشت زمان، وابستگی بیشتری بین آن‌ها شکل می‌گیرد.

در ادامه بررسی می‌کنیم چرا افراد پس از مدتی از زندگی مشترک خود فکر می‌کنند همسرشان به آن‌ها توجه نمی‌کند و مدام باید مسائل کاملا طبیعی رابطه را یادآوری کنند.

بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا بگوییم پویایی در رابطه چه تا‌ثیرات مثبتی در ازدواج و بهبود سلامت روان می‌گذارد. همچنین راهکارهای مناسب را برای کنترل این شرایط یاد بگیرید.

چرا امکان دارد این احساس را داشته باشید؟

روانشناسان دلایل متفاوتی را برای خستگی از درخواست توجه از همسر مطرح می‌کند. در ادامه چند دلیل اصلی را برای آن شرح می‌دهیم.

شریک زندگی شما رابطه را کاملا بدیهی می‌داند

در واقع این تفکر یک دلیل مشترک بین بیشتر زوج‌هایی است که سال‌های زیادی از زندگی مشترک آن‌ها می‌گذرد، به‌خصوص اگر مشکل کوچکی این رابطه را تهدید کند.

یکی از دو طرف امکان دارد به دیگری توجه نداشته باشد، زیرا رابطه را کاملا بدیهی می‌داند. او از طرفی همیشه این تصور باطل را در ذهن می‌پروراند که با وجود هر نوع رفتاری، باز هم همسرش تا آخر عمر به او وفادار باقی می‌ماند.

درخواست توجه از همسر

شریک زندگی شما انتظارات متفاوتی دارد

برای برخی از زوج‌ها، همین که زیر یک سقف با همسر خود زندگی کنند، یعنی توجه زیادی به او دارند. این طرز تفکر در بعضی از روابط مشکل به وجود می‌آورد.

زیرا شاید طرف مقابل این احساس را ندارد و دنبال درخواست توجه از همسر خود یا محبت او است. این محبت می‌تواند به ‌شکل‌های مختلفی مانند ارتباط چشمی، درخواست توجه از همسر زمانی را برای گذراندن با یکدیگر، گفتن حرف‌های محبت‌آمیز و حتی با زبان بدن باشد.

به‌عنوان یک اصل مهم در هر رابطه‌ای، هر یک از دو طرف این احساس را داشته باشند که ارزش یک توجه کامل و همه‌جانبه را از شریک زندگی خود دارند. همچنین به‌دنبال راهکارهایی باشند که روزبه‌روز صمیمت بیشتری بین آن‌ها شکل گیرد.

تاثیرات پویایی رابطه

وقتی دائما از همسر خود توجه و محبت بیشتری می‌خواهید، دیگر به‌ نقطه‌ای می‌رسید که خسته می‌شوید و از این‌کار دست می‌کشید. رسیدن به این موقعیت می‌تواند روی رابطه و حتی سلامت روان شما تاثیر منفی بگذارد.

تاثیر مخرب بر سلامت روان

بعد از درخواست توجه از همسرتان و ندیدن واکنش دلخواه از او، امکان دارد رفتارهای شریک زندگی خود را شخصی‌سازی کرده و حس کنید مشکل از خود شما است.

در این شرایط شروع به ارزیابی شخصی خود و پیدا کردن مشکلاتتان می‌کنید و این تصور باطل را دارید که با حل آن‌ها، همسرتان بیشتر به ‌شما توجه می‌کند.

برای مثال امکان دارد اقداماتی را انجام دهید که جذاب‌تر به‌نظر برسید تا بتوانید توجه همسرتان را بیشتر جلب کنید. اما با ادامه‌دار شدن این شرایط، تنها حس اعتماد به ‌نفس خود را از دست می‌دهید و به نتیجه دلخواه نیز نمی‌رسید.

تاثیر مخرب بر رابطه

وقتی این احساس را داشته باشید که به ‌اندازه کافی دیده نمی‌شوید، به ‌مرور زمان حس می‌کنید دیگر این رابطه ارزشی ندارد یا از درخواست توجه از همسرتان خسته می‌شوید. در نتیجه دعواهای بیشتری بین شما شکل می‌گیرد و در نهایت با این‌که کنار همسر خود هستید، اما همیشه احساس تنهایی دارید.

درخواست توجه از همسر

چگونه رابطه خود را با همسرتان بهبود بخشید؟

با تمام این تفاسیر اگر در چنین شرایطی قرار دارید، بهتر است برای کنترل بهتر این موقعیت راهکارهای زیر را در زندگی مشترک خود به‌کار ببرید.

درخواست توجه از همسر خود را متوقف کنید

درست است که رابطه برای شما خیلی اهمیت دارد اما نباید دیگر برای‌ درخواست توجه از همسر خود تلاش کنید. این کار نه تنها تاثیر مثبتی ندارد، بلکه روزبه‌روز ارزشتان را در رابطه از دست می‌دهید.

روی خودتان تمرکز کنید

کارهایی را انجام دهید که همیشه شما را به ‌وجد می‌آورند. برای مثال در کلاس‌های ورزشی شرکت کنید، کتاب بخوانید یا به ‌کلاس موسیقی بروید. با انجام این فعالیت‌ها رضایت بیشتری از خودتان خواهید داشت و کمک می‌کند که به نسخه بهتری از خودتان تبدیل شوید.

از کنترل شریک زندگی خود دست بردارید

بهتر است بدانید که شما نمی‌توانید رفتار شریک زندگی خود را تغییر دهید. بنابراین، از کنترل چیزی که از پس آن بر نمی‌آیید، یعنی رفتارهای همسرتان دست بردارید و تنها روی رفتارها و پیشرفت خودتان دقت کنید.

از شریک زندگی خود خواسته‌های او را بپرسید

به ‌جای این که به شریک زندگی خود بگویید در رابطه از او چه می‌خواهید، از او بپرسید که چه انتظارهایی از شما دارد. در بعضی از شرایط امکان دارد، آن‌ها دلایل منطقی را برای توجه نکردن به درخواست‌های شما داشته باشند.

همچنین گاهی متوجه می‌شوید که همسرتان دیدگاه متفاوتی نسبت به توجه دارد و از نظر او کارهایی دیگری چنین معنایی را دارند.

درخواست توجه از همسر

سخن نهایی

در صورتی که انتظارهای دو طرف در ازدواج از توجه و محبت برآورده نشود، به ‌مرور زمان تاثیرات مخربی روی سلامت روان و اعتماد به ‌نفس آن‌ها می‌گذارد.

همچنین این تاثیرات مخرب تنها به فرد خلاصه نمی‌شود و رابطه را نیز درگیر می‌کند. به ‌این شکل که بعد از مدتی حس بدی نسبت به رابطه دارید، دعوا می‌کنید و حس تنهایی به ‌سراغتان می‌آید.

اگر در شرایطی قرار دارید که دیگر از درخواست توجه از همسرتان کلافه شده‌اید، می‌توانید دیگر به این رفتار آزاردهنده ادامه ندهید و به‌ جای آن روی خودتان تمرکز کنید. با این کار حس رضایت‌مندی بهتری نسبت به خود دارید که کمک می‌کند نزد همسر خود نیز جذاب‌تر به ‌نظر برسید.

اگر با وجود تمام اقداماتی که انجام دادید، باز هم شرایط تغییر نکرد، بهتر است به پیش مشاور بروید تا او به ‌بهبود رابطه شما با شریک زندگی‌تان کمک کند.

مقالات مشابه

تگ‌های پست
دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *