چه زمانی متوجه می‌شویم زمان مناسب طلاق رسیده است؟

اگر در زندگی خود شاهد مواردی هستید که به نظر مقدمات طلاق را فراهم می‌کنند، ممکن است این‌ سوال به ذهنتان برسد که زندگی مشترک تا کجا پیش خواهد رفت و زمان مناسب طلاق کی است.

حتما شما هم می‌دانید که اوضاع زندگی مشترک برای شما و همسرتان خوب پیش نمی‌رود. او در آخرین باری که با هم صحبت کردید، خشمگین، ناراحت و پرخاشگر به نظر می‌رسید.

شاید مثل همیشه و آخر همه بحث‌هایتان انتظار دارید که آن‌ها بیایند و درست در زمانی که خشمشان فروکش کرده به فرد قبل از مشاجره تبدیل شوند. آن وقت است که به ظاهر آب سردی روی آتش دعوا ریخته شده و حالا همه چیز قرار  است به حالت عادی برگردد.

البته که این رفتار تا ابد انتظار شما را برآورده نمی‌کند و بالاخره کاسه صبر یکی از دو طرف سر آمده و همه چیز تمام می‌شود‌.

قبل از اینکه با یک تکه برگه روی میز حاوی نوشته خداحافظی یا کمد خالی همسرتان مواجه شوید، با اتفاقاتی که باعث می‌شوند زمان طلاق فرا برسد آشنا شوید تا از آن جلوگیری کنید‌. پس در این مطلب با ما همراه باشید.

زمان مناسب طلاق کی فرا می‌رسد؟

در ربطه خود از مسائلی که باعث آزار شما می‌شوند، غافل نشوید زیرا هرگز تصورش هم نمی‌کنید که یک روز این رابطه به بن‌بست برسد.

دعوا و مشاجره کم و زیاد در تمام زندگی‌های مشترک وجود دارد ولی معمولا بعد از آن دو طرف به فکر جبران هستند و بعد همه چیز به روال عادی برمی‌گردد.

ولی در بعضی روابط شرایطی به وجود می‌آید که زوج‌ها احساس می‌کنند دیگر قادر به ادامه زندگی مشترک نیستند و قرار نیست همه چیز به روال سابق برگردد. اکنون زمانی است که شما دیگر نمی‌توانید با شریک زندگی خود کنار بیایید و شاید طلاق بهترین گزینه باشد.

زمان مناسب طلاق

خیانت

زمانی که یک نفر برای برآورده کردن نیازهای خود چه فیزیکی و چه جنسی یا روحی به خارج از رابطه می‌رود، زندگی مشترک را نابود می‌کند‌. این یکی از دلایلی است که می‌توانیم با مشاهده آن به طور قطعی بگوییم زمان مناسب طلاق فرا رسیده است‌. زیرا طبق تجربه روانشناسان در اکثر موارد، فردی که یک بار دست به خیانت زده است برای بار دوم یا بیشتر هم این کار را می‌کند‌.

البته نمی‌توان گفت این مورد در همه مواقع و برای همه افراد غیر قابل چشم‌پوشی است. زیرا همه چیز به نوع شناخت شما از همسرتان برمی‌گردد، اینکه چقدر او را می‌شناسید و چقدر می‌توانید در کنار او از خودگذشتگی نشان دهید، اهمیت دارد‌.

طبق بررسی مشاوران طلاق در زمینه خیانت، مواردی مشاهده شده که فرد خیانت‌کار پس از طی دوره درمان و واکاوی علل خیانت و رفع آن‌ها به زندگی خود برگشته است. البته اگر عاشق همسر خود هستید و می‌توانید با کمی از خودگذشتگی بلافاصله همه چیز را تمام نکنید و تا موقع بهبود کنار همسر خود بمانید، به شما تبریک می‌گوییم‌.

مشکلات مالی

تقریبا ۴۱ درصد از طلاق‌ها به دلیل مشکلات مالی است و دقیقا همه چیز از زمانی شروع می‌شود که زن و شوهر در نحوه رسیدگی به اوضاع مالی دقتی ندارند.

از ولخرجی‌های زیاد گرفته تا زیاده‌خواهی و انتظار بالای طرف مقابل باعث به وجود آمدن مشکلات مالی و در نهایت طلاق می‌شود.

البته نمی‌توان بازی قدرت را نیز دست‌کم گرفت. اگر می‌پرسید بازی قدرت چیست؟! باید بگوییم زمانی که زن و شوهر هر دو استقلال مالی دارند درگیر این بازی می‌شوند. قدرت‌طلبی بستگی زیادی به میزان درآمد دو طرف دارد، هر کدام بیشتر پول درآورد، قدرت دارد. این در حالی است که موضوع برابری و درخواست فطری و ذاتی این حقوق از سوی هر انسانی کاملا بدیهی است و همین مورد هم باعث وجود نزاع بین زن و شوهر می‌شود.

شاید باید کمی رفتار عاقلانه و منطقی و یک حساب و کتاب درست و مشخص کردن شرح وظایف دو طرف بتوانیم بگوییم زمان مناسب طلاق فرا نرسیده است.

عدم برقراری ارتباط و نبود صمیمیت

ارتباط در ازدواج بسیار مهم است ‌و ناتوانی در برقراری ارتباط موثر به سرعت منجر به رنجش و ناامیدی برای هر دو طرف می‌شود. از سوی دیگر، ارتباط خوب و صمیمیت پایه و اساس یک ازدواج موفق است.

وقتی دو نفر باهم زندگی مشترک دارند، باید بتوانند در مورد نیازهای خود صحبت و آن‌ها را درک کنند‌. فریاد زدن بر سر همسرتان، صحبت نکردن در طول روز و اظهار نظرهای زننده برای ابراز وجود همگی از روش‌های ناسالم ارتباطی هستند که باید کنار گذاشته شوند.

علاوه بر این، زمانی که زوج‌ها از صحبت کردن با هم دست می‌کشند، احساس تنهایی و انزوا می‌کنند. به همین دلیل است که می‌گوییم عدم ارتباط قوی و موثر با همسر بر تمام جنبه‌های زندگی تاثیر می‌گذارد.

ارتباط ضعیف از موقعی که شکل بگیرد تا وقتی به‌طور جدی به آن پرداخته نشود، زمان مناسب طلاق را به وجود می‌آورد.

زمان مناسب طلاق

انتظارات غیر واقعی

حتما شما هم دیده‌اید که دو نفر با انتظارات و توقعات غیر واقعی وارد یک زندگی مشترک می‌شوند و زمانی که می‌بینند هیچ چیز با خیالات و تصوراتشان مطابقت ندارد، دلسرد می‌شوند‌.

حس ناامیدی که در اثر توقعات غیر واقعی به وجود می‌آید، منجر به دلزدگی از ازدواج می‌شود‌. شاید شما متوجه نشوید و همه چیز را حق خود بدانید ولی توقعات و انتظارات نابه‌جا فشار زیادی به طرف مقابل وارد می‌کند و پایه‌های ازدواج را بیش از پیش، سست‌تر می‌کند.

آزار جسمی و روحی

آزار جسمی و روحی در زندگی مشترک آنقدر گسترده است و موارد زیادی را شامل می‌شود که مجال بحث درباره تمام آن‌ها در یک مقاله نیست.

آزار جسمی و روحی انواع مختلفی را چه در زمینه جنسی و روانی و چه در زمینه جسمی شامل می‌شود. برآورده نکردن نیازهای جنسی همسرتان او را از لحاظ روحی درگیر می‌کند.

درگیری فیزیکی و آزار جسمی او نیز آسیب‌های جبران‌ناپذیر هم به روان و هم به جسم او وارد می‌کند. متاسفانه اخیرا به دلیل افزایش پرخاشگری و عصبی بودن افراد، این موارد دلایل اصلی طلاق هستند.

عدم برابری

این روزها برابری برای هر زن و مردی اهمیت زیادی پیدا کرده است. چه در زمینه کار کردن خارج از منزل و چه در زمینه کارهای داخل منزل و مسئولیت‌های مالی، هر دو طرف نیاز به برابری دارند.

درخواست حق برابری این روزها به عاملی برای طلاق تبدیل شده است.

نداشتن رابطه جنسی

شاید یکی از دلایل اصلی ازدواج را رابطه جنسی بیان کرد که عشق و محبت بین زوجین را نیز افزایش می‌دهد و باعث گرمای بیشتر خانواده می‌شود. نداشتن رابطه جنسی به مدت طولانی به معنی سرد شدن دو طرف از یکدیگر و طلاق عاطفی است.

زمان مناسب طلاق

اعتیاد

متاسفانه امروزه اعتیادهایی که باعث از هم گسیختگی خانواده و زندگی مشترک می‌شود، افزایش یافته است. تقریبا می‌توان به لطف آمارهای منتشر شده از طلاق‌ها گفت از هر ۴ طلاق یک مورد به دلیل اعتیاد است.

انواع اعتیاد از جمله:

  1. الکل
  2. مواد مخدر
  3. قمار
  4. بازی

این‌ها از رایج‌ترین اعتیادهایی هستند که در دادگاه‌ها برای آن‌ها دادخواست طلاق ثبت شده است.

اعتیاد از هر نوعی می‌تواند باعث ایجاد فشار و تنش در یک رابطه شود.

آیا این موارد دلایل خوبی برای طلاق هستند؟

پاسخ این سوال کاملا به تجربه شما در ازدواج بستگی دارد. هر رابطه‌ای منحصر به فرد است و به عهده زوج است که تصمیم بگیرند با وجود مشکلاتی که در بالا گفتیم، می‌خواهند به رابطه ادامه دهند یا خیر.

علاوه‌ بر این اگر احساس می‌کنید که این رابطه به شما هیچ حس خوبی نمی‌دهد و باعث آزار شما می‌شود، بهتر است ادامه ندهید.

همان‌طور که در مقاله تاثیرات طلاق عاطفی بر فرزندان خواندید، برای جلوگیری از آسیب بیشتر به روان فرزندتان در کودکی و تبعات آن در بزرگسالی بهتر است مسیر طلاق را انتخاب کنید‌. ادامه دادن یک زندگی با جوی سراسر متشنج و عذاب‌آور برای خود و فرزندانتان اصلا چیز خوبی نیست‌.

زمان مناسب طلاق

سخن نهایی

وقتی که زمان مناسب طلاق فرا برسد، یک طرف می‌تواند به خواست و تصمیم خودش درخواست طلاق دهد یا دو طرف به شکل کاملا دوستانه همه چیز را تمام کنند. در این مطلب با دلایلی که باعث می‌شوند فکر کنید زمان مناسب طلاق فرا رسیده است، آشنا شدید.

زمانی که تصمیم به طلاق گرفتید، مشاوره طلاق می‌تواند به شما کند تا با اقداماتی بتوانید زندگی خود را حفظ کنید. حفظ یک زندگی و یادگیر را‌ه‌کارهایی که عوامل جدایی شما از همسرتان را برای همیشه نابود کند خیلی بهتر از طلاق است.

بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم قبل از اینکه به نقطه پایان فکر کنید، با همراهی مشاوران طلاق خانه مهر به خود و همسرتان شانس دوباره بدهید.

همچنین، فردی که طلاق گرفته است شرایط بدی را از نظر روحی می‌گذراند و با احساسات مختلفی مثل گناه، عصبانیت، تنهایی، افسردگی و اضطراب دست و پنجه نرم می‌کند. یک درمانگر طلاق خوب به این افراد کمک می‌کند تا با استرس طلاق کنار بیایند و با شکست افسردگی به سمت یک زندگی آرام‌تر بروند.

مقالات مشابه

تگ‌های پست
دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *