صحبت در مورد روابط زناشویی با شریک زندگی باید چگونه باشد؟

از گذشته تا به امروز، بسیاری از ناراحتی‌ها و جدایی‌ها در زندگی افراد متاهل به مشکلات رابطه زناشویی آن‌ها ربط داشته است. چون دو طرف نمی‌توانند صحبت در مورد روابط زناشویی راحتی داشته باشند. البته چنین مشکل رایجی گاهی طبیعی است، زیرا گفتگو در مورد رابطه زناشویی می‌تواند کمی خجالت‌آور و دلهره‌آور باشد، همچنین می‌تواند اضطراب بالایی را در دو طرف به‌وجود آورد.

بنابراین بیشتر زوج‌ها از بحث با یکدیگر درباره مشکلات رابطه زناشویی‌شان خودداری می‌کنند و ترجیح می‌دهند به‌جای آن، به مشاور مراجعه کنند و راهکارهای لازم را از او بخواهند.

با این‌حال، با استفاده از چند راهکار می‌توانید شدت مطرح کردن این موضوع را کاهش دهید و بعد از آن تغییرات به‌وجود آمده را در زندگی خود ببینید. پس برای آشنایی با این راهکارها تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

دلایل صحبت در مورد روابط زناشویی با همسر

محققان به ‌‌این نتیجه رسیده‌اند که زوج‌هایی که می‌‌توانند راحت‌تر در مورد رابطه زناشویی با یکدیگر صحبت کنند، از زندگی جنسی خود نیز رضایت بیشتری دارند. اگر شما در مورد این بخش از روابط خود با همسرتان مشکل دارید، در میان گذاشتن صادقانه آن می‌تواند روی بهبود رابطه زناشویی و حتی ارتباط‌تان با یکدیگر تاثیر بالایی بگذارد.

چگونه در مورد روابط زناشویی با شریک زندگی خود صحبت کنید؟

وقتی بتوانید راحت‌تر در مورد هر مساله‌ای با همسر خود بحث کنید، بدون شک صمیمت بیشتری را در رابطه تجربه کرده و حس بهتری خواهید داشت. موضوع‌های مرتبط با رابطه جنسی که می‌توانید با همسر خود در میان بگذارید، عبارت هستند:

  • تغییر در میل جنسی
  • توضیح دادن خواسته‌هایتان از یکدیگر زمان برقراری رابطه جنسی
  • برنامه‌ریزی برای بچه‌دار شدن
  • احساس پس زدن یا بی‌میلی برای برقراری رابطه از طرف مقابل
  • کمبود صمیمت یا نیاز به توجه بیشتر از همسر
  • برآورده نشده انتظارهای جنسی در رابطه
  • درک شدن از طرف مقابل در زمان‌هایی که تمایلی به برقراری رابطه ندارید.

زمان مناسب برای صحبت در مورد روابط زناشویی

بدون شک برای صحبت در مورد رابطه زناشویی باید زمان و مکان مناسبی را انتخاب کنید. به‌همین علت برای پیدا کردن زمان مناسب باید صبر کنید تا بتوانید به‌راحتی در مورد احساس‌هایی که از رابطه دارید، حرف بزنید. توجه به نکات زیر می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

انتخاب مکانی خنثی

بهتر است در مورد مشکلاتتان در رابطه زناشویی در اتاق خواب حرف نزنید. مکانی را انتخاب کنید که خصوصی است و هر دو آن‌جا احساس راحتی می‌کنید.

صحبت بعد از رابطه ممنوع

نباید دقیقا بعد از رابطه با شریک زندگی خود در مورد مشکلات آن حرف بزنید. آن را به زمانی موکول کنید که هردو احساس آرامش بیشتری دارید.

به حرف‌های طرف مقابل گوش دهید

اگر می‌خواهید در مورد مشکلات رابطه‌ جنسی‌تان با شریک زندگی‌ خود صحبت کنید، به‌نوعی رفتار کنید که او متوجه شود شما نگران این موضوع هستید. نه این‌که تنها به فکر خودتان باشید. در نتیجه برای مطرح کردن این موضوع با شریک زندگی خود، زمان و مکان مناسبی را انتخاب کنید. همچنین از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید که قرار است چه چیزهایی را به بحث بگذارید.

نحوه صحبت در مورد روابط زناشویی با شریک زندگی

در این بخش به‌بیان راهکارهایی می‌پردازیم که می‌تواند گفتگو در مورد رابطه زناشویی را برای هر دو طرف ساده‌تر کند.

چگونه در مورد روابط زناشویی با شریک زندگی خود صحبت کنید؟

به ‌آرامی حرف بزنید

موضوع را با همسرتان به ‌آرامی مطرح کنید. با این هدف حرف بزنید که بتوانید حس نزدیکی و ارتباط بهتری را شکل دهید. به هیچ عنوان طرف مقابل را سرزنش نکنید. همچنین لازم نیست در مورد عیب‌های او حرف بزنید. بلکه تنها روی موضوعاتی تمرکز کنید که کمک می‌کنند بتوانید انتظارهای یکدیگر را از رابطه زناشویی‌تان، برآورده کنید.

روی صمیمیت تمرکز کنید

به‌خاطر داشته باشید توجه و صمیمیت به ‌اندازه تعداد رابطه در طول یک مدت زمان مشخص اهمیت دارد. به‌دنبال راه‌هایی باشید که بتوانید صمیمیت بهتری بین یکدیگر برقرار کنید و در طول رابطه این احساس را داشته باشید که بسیار به‌ همدیگر نزدیک هستید. از طرفی در مورد دیگر راه‌هایی که همسرتان می‌تواند برای توجه به‌ شما و برآورده کردن نیازهایتان انجام دهد، صحبت کنید.

از موارد تعجب‌برانگیز بگذرید

بهتر است از قبل به همسرتان بگویید که قرار است در مورد چه موضوعی صحبت کنید، با انجام این کار دیگر همسرتان از حرف‌هایی که می‌زنید، ناگهان تعجب نمی‌کند. بنابراین حس بدی نیز از گفتن آن حرف‌ها نخواهید داشت. در مورد کارهایی حرف بزنید که هر دو انجام آن‌ها را دوست دارید و لذت می‌برید. در نهایت شاید تصمیم بگیرید بعضی از آن‌ها را در روابط خود انجام دهید.

دقت داشته باشید برای جلوگیری از بروز هر نوع مشکلی در مورد رابطه زناشویی با همسرتان، قبل از مشورت با او از استفاده از ابزارهای جنسی یا کتاب‌های مختلف خودداری کنید. چون با این کار بیشتر زمینه عصبانی شدن او را فراهم می‌کنید.

چگونه در مورد روابط زناشویی با شریک زندگی خود صحبت کنید؟

در مورد خودتان بگویید

زوج‌ها باید بتوانند در مورد انتظارها، ترس‌ها، خواسته‌ها و حتی نگرانی‌هایشان صادقانه با یکدیگر صحبت کنند. افکار و احساسات درونی خود مربوط به رابطه زناشویی‌تان را با همسرتان در میان بگذارید. از طرفی به او نیز این حس امنیت و اطمینان خاطر را بدهید که بتواند به‌راحتی این مسائل را با شما مطرح کند.

به اندازه کافی وقت بگذارید

صحبت در مورد روابط زناشویی مکالمه‌ای نیست که تنها بخواهید یک بار آن را در طول ازدواجتان انجام دهید. بلکه باید شبیه دیگر مکالمه‌ها در زندگی‌تان باشد و هر چند وقت یک بار برای آن وقت بگذارید. بهتر است بدانید در طول زندگی مشترک امکان دارد خواسته‌ها و نیازهای دو طرف تغییر کنند و هر دو باید از این موضوع باخبر شوند.

سخن نهایی

فراموش نکنید روابط خوب ساختنی هستند و هیچ رابطه‌ای وجود ندارد که همه چیز از ابتدای آن، عالی باشد. اگر واقعا می‌خواهید که رابطه زناشویی بهتری با همسر خود داشته باشید، برای صحبت با یکدیگر وقت بگذارید و مسائل را با یکدیگر راحت مطرح کنید.

مشارکت در صحبت‌های عادی که رابطه زناشویی را نیز شامل می‌شود، بخش مهم و اصلی یک ارتباط را شکل می‌دهد. هر زوجی نباید از گفتگو در مورد مسائل جنسی شرم داشته باشد و از همان ابتدای ازدواج باید دو طرف نسبت به این مساله توجه ویژه‌ای کنند. شکل‌گیری یک رابطه عالی یک پاداش بزرگ برای تلاش هر دو طرف است که در کنار لذت‌بخش بودن به مراقبت نیز نیاز دارد.

مقالات مشابه

تگ‌های پست
دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *