مرکز مشاوره ازدواج در صادقيه

خانه مهر يک مرکز مشاوره ازدواج در صادقيه است که توانسته است با تيمي مجرب و متخصص در زمينه طلاق و ازدواج زير نظر بهزيستي و نظام فعاليت کند شما عزيزان جهت اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج ميتوانيد با اپراتور خانه مهر تماس بگيريد

مرکز مشاوره ازدواج در غرب تهران

کاملترين مشاوره ازدواج و مشاوره قبل ازدواج

 

مرکز مشاوره ازدواج در صادقيه
مشاوره ازدواج و زوج درماني در مرکز مشاوره ازدواج در صادقيه

 

مرکز مشاوره ازدواج در صادقيه

 

باز هم در زمینه مشاوره قبل از ازدواج و ارزيابي دقيق ارتباط شما و زوج درمانی در خدمت شما عزیزان هستیم . همانطور که در مقاله قبلی با عنوان در مورد انواع صمیمیت با شما عزیزان گفتگو کردیم قصد داریم در این مقاله در مورد مولفه های یک عشق سلامت با شما گفتگو کنیم البته در نظر داشته باشید که بررسی و ارزیابی یک رابطه قطعا باید با یک مشاور ازدواج و متخصص انجام شود.

 

مشاوره فردی و درمان مشکلات عاطفی

مشاوره ازدواج و اعتقادهای مذهبی براي ازدواج

 

ما در این مقالات سعی می کنیم که به شما آگاهی هایی در زمینه روابط سالم و ناسالم بدهیم تا بتوانید با یک متخصص مجرب در همین زمینه در ارتباط باشید . ما هم در مرکز مشاوره ازدواج صادقيه در ابعاد مختلف مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره زوج درمانی در کنار شما عزیزان هستیم . جهت اطلاع از انواع خدمات مشاوره به شکل مشاوره حضوری ، مشاوره آنلاین می توانید با اپراتور مرکز مشاوره ازدواج در صادقيه تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

مرکز مشاوره ازدواج در صادقيه
مشاوره ازدواج در غرب تهران و حل مشکلات زناشويي در مرکز مشاوره ازدواج در صادقيه

 

و اما مولفه های اساسی یک عشق سالم در روابط به چه صورت است :

 

1 – شناخت درست و عمیق از یکدیگر . برای عشق ورزیدن به یک نفر باید طرف مقابل به خوبی شناخته شود . عشق سالم نتیجه شناخت فرد در تمام ابعاد 9 گانه صمیمیت است که یکی از موضوع های اساسی است که در جلسات مشاوره قبل از ازدواج  زوج درمانی بررسی می شود .

در عشق سالم فرد را به خاطر خودش می شناسیم و دوستش داریم ، نه به خاطر آنچه دارد مثل ویژگی های جسمانی ، ثروت ، دارایی فردی . در عشق سالم یک فرد با تمام نقص ها و عیب هایش دوست داشتنی است و به خاطر آن چیزی که ممکن است در آینده به آن تبدیل شود مورد لطف و محبت قرار نمی گیرد و فرد به خاطر خودش در حال حاظر دوست داشته می شود ، نه به خاطر اینکه در آینده می تواند تغییر کند .

یکی از مولفه های بسیار مهم در عشق سالم این است که ما دست به تغییر طرف مقابل نمی زنیم و تلاش می کنیم که هر آنچه را در ویژگی های وجودیش وجود دارد را بپذیریم .

قطعا یکی از نگاه ها و باورهای ناسالم در زوجین این است که می توانند بعد از ازدواج طرف مقابلم را تغییر دهم ، که در واقع همچین چیزی وجود ندارد و این اتفاقا باعث می شود مولفه های رابطه عاطفی و صمیمی از هم گسسته شود .

 

2 – دومین مورد احترام به یکدیگر است

 

شناخت درست رابطه نزدیکی با احترام دارد و در عشق سالم به معنی احترام به موجودیت انسانی منحصر بفرد و متفاوت طرف مقابل است و در عشق سالم ، فرد به این دلیل که بخشی از آرزوهای برآورده نشده طرف مقابل است ، مورد احترام قرار نمی گیرد علاوه بر این به دلیل اینکه کاملا شبیه به هم هستند نیز مورد توجه قرار نمی گیرند . فرد مقابل به خاطر متمایز بودنش مورد دوست داشتن و علاقه قرار می گیرد ، نه فقط به خاطر تفاوت هایش .

 

مشاوره ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج مهم است تا ازدواج موفقي داشته باشيم
مشاوره ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج مهم است تا ازدواج موفقي داشته باشيم در مرکز مشاوره ازدواج در صادقيه

 

احترام به چه معناست؟

 

و حال احترام به چه معناست : احترام به این معناست که ما از هر گونه تلاش برای تغییر طرف مقابل دست می کشیم . و حال چه موقع می توانیم این احترام یعنی پذیرش  و انعطاف را در رابطه داشته باشیم ؟ وقتی که این احترام و شفقت را نسبت به خودمان داشته باشیم پس یک رابطه سالم نیازمند یک زن و یک مرد سالم است ، نیازمند زوج سالم است پس احترام در مبنای سیاست و عشق سالم به این معناست که ما دست به تغییر طرف مقابل نمی زنیم .

3 – پذیرش یکدیگر  : پذیرش هم مثل احترام است . در حالت پذیرش برای تغییر فرد مقابل تلاشی صورت نمی گیرد با این حال پذیرش فرد مقابل به معنای پذیرش رفتارهای ناسالمی نیست که باعث تخریب رابطه عاطفی شود .

رابطه عاشقانه مانند صمیمیت ، رابطه متقابل و دوجانبه است ، نه یک طرفه . در رابطه سالم و عاشقانه فرد به شکلی رفتار می کند که دوست دارد طرف مقابل هم به همین شکل با او رفتار کند .

 

پذيرش در رابطه عاطفي

 

پذیرش یکدیگر مثل احترام نیز ، نیازمند پذیرش خویشتن است بدین ترتیب پذیرش به دست آوردنی نیست بلکه یک حالت غیر شرطی دارد با این حال اگر اعتماد شکسته شود و صداقت از میان رود ممکن است پذیرش فرد مقابل هم از رابطه رخت ببندد پس قاعدتا پذیرش به معنای ویژگی های ناسالم نیست و کارآمد و ناکارآمد آن را می توانید از مشاوره ازدواج و مشاوره زوج درمان کمک بخواهید که به شکل کامل توضیح دهد و البته ما در مرکز مشاوره ازدواج خانه مهر در ابعاد مختلف به شکل کارگاه و همایش به شما عزیزان در مورد ابعاد مختلف رابطه توضیح می دهیم .

 

مرکز مشاوره ازدواج در صادقيه
مرکز مشاوره ازدواج در صادقيه

 

4 – اعتماد و صداقت:

 

اعتماد و صداقت دو روی سکه هستند گرچه ممکن است از نظر مفهومی با هم متفاوت باشند اما ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند . اعتماد مبتنی بر صداقت است وقتی من به تعهدات خودم عمل می کنم ، وقتی که در رابطه وفادار می مانم یعنی در حال ساختن اعتماد در رابطه هستم .

صداقت یعنی اینکه شخص مطالب واقعی و درست بگوید و هدفش فریب فرد مقابل نباشد پس برای اینکه اعتماد و صداقت در رابطه وجود داشته باشد باید حرف و عمل با هم همخوانی داشته باشد نه اینکه مدام با شک و تردید همراه باشد .

عشق سالم تنها بین افرادی به وجود می آید که به گونه ای موفقیت آمیز از مراقبان اولیه و خانواده اصلی خود متمایز شده اند و هویت مثبتی برای خودشان تشکیل داده باشند

 

وابستگی که در آن دلبستگی ایمن وجود دارد

 

و اما وابستگی هم یکی دیگر از مسائلی است که در یک رابطه عاطفی وجود دارد البته منظورمان یک وابستگی مرضی یا روان نژندانه نیست بلکه وابستگی که در آن دلبستگی ایمن وجود دارد و بیشتر شبیه قابلیت اطمینان است یعنی اعتماد . طرفین اطمینان دارند که همسرشان برای ارضای نیازهای آنان به قراردادهای ارتباطی شان وفادارند و البته قابل ذکراست که تعارض ، مشکل و اختلاف نظر از مولفه های بسیار طبیعی و جدایی ناپذیر در هر رابطه طولانی و حتی متعهدانه است .

نباید تعارضات برای شما نشانه ای از عدم صمیمیت باشد اتفاقا تعارض جزئی از رابطه است اما نکته مهم در حل تعارضات در یک رابطه سالم این است که شما مهارت های حل تعارض را بلد باشید به طوری که بتوانید در گفتگو و حل مسئله دیدگاه طرف مقابل ، دیدگاه خودتان و علائم مختلف را بشناسید

و البته قبل از شروع یک رابطه بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید اگر در کنترل خشم مشکلی دارید می توانید در این زمینه قبل از ازدواج عمل کنید اگر فکر می کنید که حل مسئله ، حل تعارض و شنونده خوبی نیستید و مهارت های بین فردی را خوب بلد نیستید می توانید از مشاورین و متخصصین زوج درمانگر کمک بگیرید

 

ما هم در مرکز مشاوره ازدواج در صادقيه  در ابعاد مختلف روانشناختی در کنار شما عزیزان هستیم تا بتوانیم ابعاد مختلف یک رابطه سالم را به شما نشان دهیم . جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره ازدواج در صادقيه تماس بگیرید . همراه ما باشید تا در مورد انواع مختلفی در صمیمیت و یک رابطه سالم و پایدار با شما عزیزان باز هم گفتگو کنیم .     

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *