مرکز مشاوره فردی در فلکه دوم صادقیه

مرکز مشاوره فردی در فلکه دوم صادقیه چگونه می تواند به شما کمک کند تا در مورد خشم و پرخاشگری خود اطلاعات بیشتری به دست آورید ؟

در مرحله اول باید به شما بگوییم که ما در مرکز مشاوره فردی در فکله دوم صادقیه توانسته ایم در ابعاد مختلف روانشناختی ، چه در زمینه زوج ، چه در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره کودک و نوجوان در کنار شما عزیزان باشیم و با تیمی متخصص و مجرب در ابعاد مختلف روانشناختی خدمات تخصصی به شما عزیزان ارائه دهیم و البته جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند .

 

مرکز مشاوره فردی
مرکز مشاوره فردی خانه مهر در تمام زمینه ها آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است

 

همانطور که می دانید مشاوره ازدواج و مشاوره فردی به شما کمک می کنند تا بتوانید در راستای بهتر شدن قدم بردارید ما در مجموعه تخصصی خانه مهر در زمینه های مختلف روانشناسی مثل مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره زوج درمانی ، مشاوره سکس تراپی ، مشاوره فردی ، مشاوره بالینی ، مشاوره بیماری های خاص ، مشاوره کودک ، مشاوره نوجوان به شکل تخصصی در حال فعالیت هستیم

 

مشاوره فردي و رفتارهاي مخرب ارتباطي

مشاوره فردی بالینی و رسیدن به اهداف

درمان وسواس و درمان اضطراب با مشاوره فردی

بهترین مشاوره فردی را از مرکزخانه مهر بخواهید

 

مرکز مشاوره فردی در فلکه دوم صادقیه

 

در این مقاله قصد داریم در مورد خشم و پرخاشگری با شما صحبت کنیم . بطور کلی خشم ، احساس یا هیجانی است که محدوده ای از عصبانیت ضعیف تا خشم شدید را در برمی گیرد . بسیاری از افراد خشم را با پرخاشگری اشتباه می گیرند . پرخاشگری یک رفتار است که به قصد صدمه یا آسیب به شخص دیگری یا ایجاد زیان مالی برای طرف مقابل از روی دشمنی و عمدی انجام می شود و از سوی دیگر خصومت به مجموعه ای از نگرش ها و قضاوت ها گفته می شود که رفتارهای پرخاشگرانه را برمی انگیزاند .

 

شما تا بحال خشم را با پرخاشگری خود اشتباه گرفته اید ؟

 

خشم چه زمانی به مشکل تبدیل می شود آیا باید خشم را به طور کلی حذف کنیم ؟ ما خشم را حذف نمی کنیم ، خشم زمانی مشکل ساز می شود که بسیار شدید و  بطور مکرر احساس می شود و یا به شکل نامناسبی ابراز می شود احساس شدید یا مکرر خشم فشار فیزیکی شدیدی را به بدن وارد می کند و قطعا پرخاشگری برای فردی که دچار آن می شود ، عواقب زیادی چه در روان ، چه در جسم او ایجاد می کند .

بطور کلی خشم فروخورده باعث اضطراب های پنهان می شود و شما به مرور زمان حتی علت های ناراحتی خود را از طرف مقابل پنهان می کنید و در موقعیت نامناسبی خشم خود را ابراز می کنید . شما هم لیستی از شیوه هایی که خشم ممکن است به صورت جسمانی بر شما تاثیر بگذارد را بنویسید .

 

مشاوره تلفنی رایگان تهران و کاهش مشکلات فردی
مشاوره تلفنی رایگان تهران و کاهش مشکلات فردی

 

شما ابراز خشم و ناراحتي را بلد هستيد؟

 

پیامدها و دستاوردهای نهایی ، ابراز نامناسب خشم در ابتدا دستاوردهای ظاهری بسیاری دارد مثل تنش زدایی ، کنترل کردن افراد اما با اینحال این دستاورد در دراز مدت به پیامدهای منفی منجر می شوند به همین خاطر به آنها دستاوردهای ظاهری می گویند چرا که پیامدهای منفی دراز مدت ابراز نامناسب خشم بسیار مهم تر از منافع کوتاه مدت آن است .

حالا می خواهیم در مورد افسانه هایی که در مورد خشم وجود دارد ، با شما گفتگو کنیم . گاهی مراجعین بعد از اینکه با مشاوره فردی جلسات خود را شروع می کنند بر این باورند که خشم یک مسئله وراثتی است و نمی توان برای آن کاری انجام داد .

 

تفسيرهاي اشتباه در خشم

 

یک افسانه یا تفسير اشتباه در مورد خشم همین است که حتی شیوه ابراز خشم افراد ارثی است و نمی تواند آن را تغییر دهند با وجود این شواهد ناشی از مطالعات نشان می دهد افراد با مجموعه ای از شیوه های خاص ابراز خشم متولد نمی شوند در عوض این مطالعات نشان می دهند چون ابراز خشم رفتاری آموخته شده است ، شیوه هایی که مناسب تر آن را می توان آموخت

“خودبخود به پرخاشگری منجر می شود ” این هم یکی دیگر از تصورهای بسیار اشتباه است که اگر ادامه داشته باشد شما می توانید تاثیرات منفی آن را در ارتباط های بین فردی خود ببینید .

 

مشاوره بالینی و فردی
بهترین مشاوره تلفنی فردی
در خانه مهر

 

تنها شیوه موثر برای ابراز خشم پرخاشگری نیست

 

شیوه های بسیار سازنده تر و جرات مندانه تری وجود دارد . اتفاقا پرخاشگری نشان دهنده ضعف تحلیل فکر و شخصیت طرف مقابل است . مدیریت موثر خشم شامل کنترل شدید خشم از طریق مهارت های جرات ورزی ، تغییر خودگویی های منفی و خصمانه ، تغییر باورهای غیر منطقی و بکارگیری راهبردهای متنوع است .

این مهارت ها ، فنون و راهبردها باید به مرور زمان در جلسات مشاوره فردی و بالینی به شما آموزش داده بشود  . اما این روزها با توجه به تنش ها و هیجان های منفی که افراد روز به روز تجربه می کنند قاعدتا خشم و کنترل آن یکی از مهم ترین مولفه هایی است که باید به آن پرداخته شود .

 

مرکز مشاوره فردی در فلکه دوم صادقیه

 

همراه ما باشید تا در مقاله بعدی با شما در مورد بقیه افسانه های نادرست در خشم و ماهیت درست روبرو شدن با خشم گفتگو کنیم . جهت اطلاعات بیشتر در زمینه مرکز مشاوره فردی در فلکه دوم صادقیه و مشکلات بین فردی با خانه مهر تماس بگیرید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *