مشاوره بالینی و فردی در غرب تهران و مشکلات بين فردي

مشاوره بالینی و فردی می تواند به شما کمک کند که هم در زمینه روابط عاطفی خود احساس امنیت بیشتری کنید و هم بتوانید در زمینه خودشناسی خود قدم های محکمی را بردارید .

ما در مشاوره فردی و بالینی در غرب تهران توانسته ایم یکی از بهترین مراکز مشاوره بالینی و زوج درمانی باشیم که با افتخار با مشاورین و متخصصین مجرب در کنار شما عزیزان هستیم .

همانطور که می دانید مشاوره ازدواج و مشاوره فردی به شما کمک می کنند تا بتوانید در راستای بهتر شدن قدم بردارید ما در مجموعه تخصصی خانه مهر در زمینه های مختلف روانشناسی مثل مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره زوج درمانی ، مشاوره سکس تراپی ، مشاوره فردی ، مشاوره بالینی ، مشاوره بیماری های خاص ، مشاوره کودک ، مشاوره نوجوان به شکل تخصصی در حال فعالیت هستیم

 

مشاوره فردي و رفتارهاي مخرب ارتباطي

مشاوره فردی بالینی و رسیدن به اهداف

درمان وسواس و درمان اضطراب با مشاوره فردی

بهترین مشاوره فردی را از مرکزخانه مهر بخواهید

 

مشاوره بالینی
طرحواره درمانی و مشاوره بالینی

 

مشاوره بالینی و فردی در غرب تهران

 

شما عزیزان می توانید به شکل های مختلفی با مشاورین ما در ارتباط باشید چه به شکل آنلاین در سرتاسر کشور ، چه به شکل حضوری و برگزاری کارگاه های تخصصی در کنار شما عزیزان هستیم . در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که بعضی از شخصیت ها مثل شخصیت هایی که اطاعت پذیر هستند ، چرا این ویژگی را دارند و چرا یکی از دغدغه و نگرانی های آن ها این است که مدام با افراد سلطه گر در رابطه قرار می گیرند ؟ چرا نمی توانند با قاطعیت و محکم در مورد مسائل خود گفتگو کنند ؟

مرکز مشاوره باليني و روانشناس فردي در مرکز تخصصي

مرکز مشاوره رایگان و ویزیت در منزل خانه مهر

 

آیا شما هم ویژگی های زیر را دارید :

 

مدام در این راستا هستید که رضایت اطرافیان خود را جلب کنید از والدین گرفته تا همسر و رئیس و همکار و حتی غریبه ها و می توان گفت غریب به یقین تنها کسی که اصلا به فکر رضایت او نیستید ، خودتان هستید .

خواسته های خودتان را نادیده می گیرید تا تن به خواسته های دیگران بدهید و این رفتارها به شکل ناخودآگاه و پر از توجیه و ادله برای شما اتفاق می افتد یعنی افرادی که طرحواره ای شبیه طرحواره اطلاعت دارند ، مدام ادله هایی بابت رفتارهایشان دارند اما اگر به رفتارهایشان آگاه بشوند قاعدتا شرایط فرق می کند توجه داشته باشید که با این روش زندگی شما به مرور زمان احساس مسئولیت بیش از حد و حس طاقت فرسایی را تجربه می کنید .

 

مشاوره بالینی
مشاوره بالینی و طرحواره درمانی در خانه مهر

 

نقش فرمانبردار و مطیع را در زندگی بازی می کنید؟

 

بیایید کمی در مورد زیربنای اینکه چه اتفاقی می افتد که ما نقش فرمانبردار و مطیع را در زندگی بازی می کنیم . از نگاه دنیای روانشناسی بالینی اینطور به نظر می رسد که یکی از دلیل های مهم این است که این افراد می خواهند از شر احساس گناهشان خلاص شوند آنها طاقت ناراحتی و رنج دیگران را ندارند به همین خاطر مدام خواسته های دیگران را برآورده می کنند و اگر بخواهند به خواسته هایشان پافشاری کنند ، به احتمال زیاد باعث ناراحتی و دلخوری بقیه می شوند و همین آنها را دچار استرس و اضطراب می کند .

 

طرحواره اطاعت را بشناسيد

 

دلیل دوم این است که این افراد چون از طرد شدن ، رها شدن و انتقام می ترسند اختیار زندگی خودشان را به دیگران می سپارند به همین خاطر ما در انواع تله های زندگی مثل ایثارگری و فرمانبرداری گیر خواهیم کرد توجه داشته باشید چنین فردی چطور می تواند در زندگی زناشویی و عاطفی خودش موفق عمل کند وقتی که افراد ایثارگر خودشان را مسئول خوشبختی و آسایش دیگران می دانند ، چطور می تواند به همه هیجانات و احساس طرف مقابل دست پیدا کند به همین خاطر به مرور زمان در زندگی زناشویی هم احساس سرخوردگی می کنند .

 

چرا من هيجان خشم رو مدام تجربه ميکنم؟

 

جالب است بدانید افرادی که شخصیت مطیع و فرمانبرداری دارند یکی از مهم هیجان هایی که تجربه می کنند ، هیجان خشم است چون عواطف مهمی که دائم با آنها دست می دهد به این معناست که نیازهای تو برآورده نمی شود و حتی ممکن است به جنگ با هیجانات آدم های دیگر بروند این خشم به این دلیل در درون این افراد جریان دارد که مدام نیازهای خودشان را به خاطر دیگران نادیده می گیرند و نیازهای خودشان ناکام می ماند قطعا وقتی نیازهای ما ناکام می ماند ، خشم و ناامیدی را بیشتر تجربه می کنیم.

یک مشاور فردی بالینی می تواند به شما کمک کند که کمی در رفتارها و احساسات خود بیشتر تامل کنید و طرحواره ها و تصویرهای نادرستی که از خودتان دارید را روزی بتوانید قیچی کنید .

 

مشاوره بالینی
مشاوره بالینی را از ما بخواهید

 

خودشناسی و روانشناسی فردی چقدر مهم است؟

 

یک اصل بسیار مهم در خودشناسی و روانشناسی فردی این است که ما آینه های از رفتاها و هیجاناتی هستیم که در گذشته برایمان اتفاق افتاده است همه ما نیازهای حیاطی و مهمی در کودکی داریم که اگر به شکل کافی و درست برآورده نشود باعث می شود که در روابط عاطفی ، هیجانی ، بین فردی ، شغلی ، تحصیلی ، خانوادگی خود دچار تعارضات شدیدی شویم به همین خاطر همیشه توصیه ما این است که حتی در مشاوره قبل از ازدواج هم مهم ترین مولفه ، مولفه خودشناسی است همانطور که می دانید خودشناسی و بررسی عمیق درون نیازمند زمان است و صبوری شما را می طلبد .

 

در جلسات مشاوره بالینی و فردي بايد صبور باشيد

 

انتظار نداشته باشید که وقتی که ما تا 4 سالگی 90 درصد شخصیت ما شکل گرفته است و تا 17 سالگی مدار شناخت ما کامل می شود ، بتوانیم به راحتی طی چند جلسه همه هیجانات و باورهای خود تغییر دهیم . باید در این مسیر کمی صبور باشید و به خودتان فرصت دهید توجه داشته باشید که هر چقدر باور داشته باشید قربانی اتفاقات گذشته خود هستید و نمی توانید هیچ قدمی بردارید به مرور زمان در رنج سنی 40 سالگی و 50 سالگی حس ناامیدی و غمگینی تمام وجود شما را فرا می گیرد

اما اگر در هر سنی که هستید باور داشته باشید که می توان گذشته را ترمیم کرد و دوباره باورها و هیجانات را به شکل درست ترسیم کرد و جلو برد اتفاقات بهتری برای شما می افتد ما هم با مشاوره فردی و بالینی در غرب تهران کنار شما هستیم تا همین شرایط را فراهم کنید تا شما در بهترین حالت ممکن با جدیدترین متدهای روز بتوانید برای درمان خود قدم بردارید .

 

مشاوره بالینی
مشاوره تلفنی رایگان تهران و کاهش مشکلات فردی

 

چرا به شخصیتی مطیع تبدیل می شويم ؟

 

و اما چه اتفاقی می افتد که فردی به شخصیتی مطیع تبدیل می شود ؟ بیایید کمی در مورد ریشه های شکل گیری این تله و طرحواره با هم گفتگو کنیم . اگر والدین سعی کنند که همه جنبه های زندگی یک کودک را تحت کنترل خود بگیرند و چنان بر زندگی کودکشان سلطه جو رفتار کنند ، اجازه نفس کشیدن به کودک ندهند ، قطعا در آینده کودک مطیعی خواهند داشت ، اگر خواسته ها و اوامر خودشان را به هر شکلی بخواهند به کودک تحمیل کنند قطعا کودک آسیب می خورد و نمی تواند در بزرگسالی به شکل درست تصمیم بگیرد .

 

با احساس بي ارزشي ازدواج نکنيد

 

کودکانی که نمی توانسته اند در مقابل خواسته ها و اوامر والدین مخالفتشان را ابراز کنند قطعا الان روابطی را انتخاب می کنند که پایه اساسی آن بی اعتمادی و بی ارزشی است  یکی دیگر از نشانه های شکل گیری طرحواره اطاعت این است که والدین هیچ حق انتخابی به کودکان نمی دهند اگر پدر و مادر حضور فیزیکی نداشته باشند یا اینکه اگر هم باشند از لحاظ هیجانی از شما دور باشند و یا شما را سنگ صبور خودشان بکنند قاعدتا شما باز هم در طرحواره اطاعت گیر می کنید

اگر در برابر اوامر و درخواست های والدین مجبور بودید که سکوت کنید و یا اگر تایمی در مقابل این خواسته ها می ایستادید و شما سخت تنبیه می شدید یا رفتار والدین به شکلی بود که به شما احساس گناه می دادند ، این احساس گناه و حس خودخواه بودن و بی فکر بودن در شما نهادینه می شود .

اگر والدین سعی کنند تمام فکر و باورهایشان را به شما تحمیل کنند ، باز هم از رفتارهای بسیار ناسالم است و البته والدین افسرده هم نقش بسیاری در بی ثباتی هیجانی فرزندانشان دارند به همین خاطر همه رفتارها و باورهای والدین می تواند بر روی ما بسیار تاثیرگذار باشد .

 

مشاوره بالینی در غرب تهران

 

همان طور که دیدید خیلی از اکت ها و واکنش ها را ممکن است ما حتی به یاد نیاوریم که والدین در رابطه با ما انجام داده اند اما به مرور زمان در جلسات مشاوره بالینی و تحلیلی یاد می گیرید که چطور از اعماق وجود خود هیجانات و احساسات را به شکل خورد خورد تجربه کنید ما هم در مشاوره فردی و بالینی در غرب تهران به شما کمک می کنیم که همه زمینه ها بتوانید به خودشناسی و رشد شخصیت برسید

و البته ما در مرکز مشاوره خانه مهر در ابعاد مختلف روانشناختی مثل مشاوره فردی ، بالینی ، کودک و نوجوان ، خانواده ، زوج ، بیماری های خاص ، ام اس درکنار شما هستیم تا بهترین خدمات را برای شما عزیزان ارائه دهیم . جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانواده مهر تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *