مشاوره فردی و مشاوره رابطه در صادقيه

مشاوره فردی و مشاوره رابطه می تواند به شما کمک کند که ارتباط بهتری را تجربه کنید بطور کلی مشاوره زوج درمانی می تواند در ابعاد مختلف ارتباط صمیمی به شما کمک کند که از مسائلی مثل طلاق ، خیانت و سردی جلوگیری کنید و در عوض در مورد مهارت آموزی ارتباط خود بیشتر اطلاعات کسب کنید

در این مقاله قصد داریم در پیرو چند مقاله قبلی که در مورد انواع صمیمیت صحبت کردیم ، در مورد صمیمیت جسمی ، معنوی و زیبایی شناختی با شما عزیزان گفتگو کنیم .

مرکز مشاوره ازدواج در غرب تهران

کاملترين مشاوره ازدواج و مشاوره قبل ازدواج

مشاوره فردی و درمان مشکلات عاطفی

مشاوره ازدواج و اعتقادهای مذهبی براي ازدواج

 

مشاوره رابطه
مشاوره فردي و زوج در خانه مهر

 

مشاوره فردی و مشاوره رابطه در صادقيه

 

صمیمیت جسمی چیست ؟ پاسخ از نگاه مشاور ازدواج و مشاور فردی : صمیمیت جسمی یعنی نیاز به تماس جسمی با همسر . نزدیکی جسمی به این شکل است که نباید با صمیمیت جنسی که هدفش برانگیختگی جسمی است اشتباه گرفته شود .

صمیمیت جسمی می تواند یک لمس ساده یا از طریق تماس بدنی مثل در آغوش گرفتن باشد گرفتن دستان همسرتان دقیقا صمیمیت جسمی است ، نوازش کردن صورتش ، موهایش ، رقصیدن با همسرتان صمیمیت جسمی است .

 

صميميت جسمي در روابط عاطفي مهم است

 

بوسه ای که مقدمه یک رابطه جنسی نباشد  ، قدم زدن شانه به شانه ، ماساژ دادن ، همه این رفتارها همگی بخشی از صمیمیت جسمی غیر جنسی به حساب می آید که گاهی زوجین ممکن است حتی صمیمیت جسمی را ماه ها تجربه نکنند

که یکی از مولفه های بسیار مهم در زمینه عواطف و حتی شکل گیری رابطه جنسی است انگار نگاه شرطی خود برای نزدیک شدن به طرف مقابل فقط برای رابطه جنسی را می شکنید و این یکی از خوشایندترین اتفاق هایی است که باعث می شود روز به روز صمیمیت روابط عاطفی شما بیشتر شود .

صمیمیت معنوی و مشاوره فردي

 

صمیمیت معنوی یعنی این که فرد افکار ، احساسات ، باورها و تجربه های خودش را در مورد مذهب ، قلمروهای معنوی ، ارزش ها ، دیدگاه های اخلاقی ، معنای وجود ، زندگی بعد از مرگ ، ارتباطش با خدا ، ارتباط با طبیعت ، کائنات ، جایگاه فرد در هستی را با همسرش درمیان می گذارد .

معنویت ممکن است به بازشناسی یا سازماندهی مذهب و یا هرگونه عمل فردی و گروهی آیین مند ارتباط نزدیک داشته باشد و یا حتی ممکن است به این شکل نباشد . معنویت یک مسئله فردی و اختصاصی است ولی با این حال رعایت آداب و اعمال مشترک فعالیت های مذهبی و شرکت در مراسم و همسو شدن با طرف مقابل صمیمیت معنوی را افزایش می دهد یادتان باشد ایجاد صمیمیت معنوی خالصانه لزوما به معنای داشتن تعهد و ایمان یکسان نیست یعنی نیاز نیست

شما یک سری باورهای مشابه در مورد معنویت داشته باشید بلکه وجود پذیرش صادقانه باورها ، احساسات و تجربه های معنوی همسرتان است که باعث می شود دنیای معنوی مشترکی پیدا کنید . پذیرش غیر شرطی دیدگاه ها ، باورهای طرف مقابل در هر ابعادی می تواند رابطه شما را دلچسب تر کند همانطور که دیدید در زمینه صمیمیت عاطفی و صمیمیت عقلانی هم پذیرش و انعطاف شما بزرگترین مولفه یک رابطه موفق به حساب می آمد .

 

مشاوره رابطه
مشاوره رابطه و مشاوره قبل از ازدواج مهم است تا ازدواج موفقي داشته باشيم

 

و اما صمیمیت زیبایی شناختی چیست ؟

 

صمیمیت زیبایی شناختی نیاز و تمایل به درمیان گذاشتن احساسات ، افکار ، درک ها و باورهایمان  و تجاربی است که فرد به دلیل زیبایی شان آنها را دوست دارد و از نظر شخصی احساساتی عمیق ، شگفت انگیز و الهام بخش به دنبال دارد . ماهیت تجارب شگفت انگیز ممکن است ساده باشد مثل یک دانه برف ، یا پیچیده مثل جهان هستی .

بطور کلی دنیای معنوی هر آدمی ، دنیای مطلوب هر آدمی با دیگری متفاوت است و اما در زندگی زناشویی و در زندگی اجتماعی نیاز است که ما دنیای معنوی و زیبایی ها را از چشم دیگران هم ببینیم موسیقی ، شعر ، نقاشی ، ادبیات ، مجسمه سازی ، معماری اینها همه فعالیت های هنری هستند که می تواند باعث شود صمیمیت زیباشناختی در ارتباط شما عمیق تر شود

پس تجربه زیبایی شناختی ، تجربه ای ناب و خالص است که از آن نمی توان به عنوان مقدمه برای دیگر تجربه های صمیمیت استفاده کرد و بسیار عمیق و فردی است و زوج های خوشبخت زوج هایی هستند که این فرصت را به خودشان  و طرف مقابل می دهند که عمیقا در مورد ابعاد مختلف زیبایی شناختی با هم گفتگو کنند و دیدگاه ها و نظرهای جدیدی را به باورهای خودشان اضافه کنند .

 

و اما صمیمیت اجتماعی و تفریحی :

 

صمیمیت اجتماعی و تفریحی به این معناست که فعالیت ها و تجربه های لذت بخش مشترکی با یکدیگر داشته باشید . صمیمیت اجتماعی و تفریحی فعالیت ها و تجربه های مشترکی است مثل داستان های خنده دار ، جک گفتن ، بیان تجربه های روزانه و صحبت از فعالیت های روزمره ، خوردن غذا ، نوشیدنی ، ورزش کردن ، سرگرمی ، بازی ، رقصیدن به قصد لذت بردن ، قایق رانی ، گذراندن تعطیلات و خیلی کارهای دیگر که می تواند در دنیای مطلوب شما باشد .

صمیمیت اجتماعی و تفریحی باعث می شود که شما تعاملات و فعالیت های مشترکی را انجام دهید که در آن ها لذت عمیقی را تجربه کنید و این خودش یکی از مولفه های بسیار مهم در ارتباط عاطفی زوجین است . در نظر داشته باشید که نیاز به تفریح خودش یکی از 5 نیاز اساسی در یک رابطه زناشویی به حساب می آید .

 

مشاوره رابطه
مشاوره رابطه و مشاوره قبل از ازدواج در خانه مهر

 

صمیمیت زمانی و مشاوره فردي :

 

صمیمیت زمانی به این معناست که هر کدام از زوجین روزانه چقدر دوست دارند در فعالیت های صمیمانه برای همسر خود وقت صرف کنند .

و اما زمان خاصی را برایش تعریف نمی کنیم ، گاهی ممکن است یک زوج این تبادل صمیمیت را 15 تا 20 دقیقه در روز کافی بدانند در حالی که برخی دیگر ممکن است 2 تا 3 ساعت در روز را خیلی کم بدانند . در صمیمیت زمانی برای طرف مقابل وقت می گذاریم و از این وقت گذاشتن هم لذت می بریم البته همانطور که در مقالات قبل هم تاکید کردیم به این نکته توجه داشته باشید که مولفه های صمیمیت در افراد متفاوت است یعنی قرار نیست ما نیازمان به این صمیمیت ها به یک اندازه باشد

گاهی ممکن است در فردی صمیمیت اجتماعی و تفریحی بسیار بالاتر از صمیمیت زیبایی شناختی باشد نکته مهم این است که شما چطور می توانید این ها را در ارتباط خود مدیریت کنید و البته در اولین قدم خودتان نیازها و مولفه های خود و دنیای مطلوبتان را بشناسید .

در این زمینه هم می توانید از مشاوره فردی کمک بگیرید و هم می توانید از زوج درمانگرها و مشاوره های ازدواج کمک بگیرید به همین دلیل ما در کنارتان هستیم تا بتوانید تجارب خوبی را در زندگی مشترک و در زندگی اجتماعی خود تجربه کنید ما در مرکز مشاوره خانه مهر در ابعاد مختلف روانشناختی در کنار شما عزیزان هستیم . جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره رابطه خانه مهر تماس بگیرید

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *