هدف مردان از ازدواج چیست و چه انگیزه‌ای برای آن دارند؟

ازدواج رابطه و تعهدی است که در افراد و فرهنگ‌های مختلف به شکل‌های مختلف معنا می‌شود. اما با این‌حال تمام افراد به امید بهبود زندگی خود تصمیم به تشکیل زندگی مشترک می‌گیرند. مردم ازدواج می‌کنند، زیرا معتقد هستند که با این کار به‌نوعی به آرامش بیشتری می‌رسند.

اما وقتی صحبت از ازدواج به میان می‌آید، کمتر انگیزه مردان مشخص است. چون آن‌ها معمولا به‌طور آشکار در مورد احساسات خود صحبت نمی‌کنند، بنابراین پی بردن به افکار واقعی آن‌ها در مورد ازدواج گاهی دشوار می‌شود. در ادامه مطلب به بررسی هدف مردان از ازدواج می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

هدف مردان از ازدواج چیست؟

به‌طور سنتی ازدواج حول محور عروس می‌چرخد و تمام توجه‌ها به سمت او جلب می‌شود. اما پیوند ازدواج بین دو نفر است، پس باید بدانیم انگیزه مردان از ازدواج چیست و چه هدفی از آن دارند. در بخش‌های بعد در این مورد توضیح دادیم.

تعهد

این گفته که مردان متعهد نیستند یا این موضوع برای آن‌ها به اندازه زنان اهمیت ندارد، برای تمام آن‌ها صادق نیست. گاهی درخواست ازدواج به‌تنهایی به مرد کمک می‌کند تا به زن مورد علاقه‌اش بفهماند چقدر تمایل دارد به او متعهد بماند.

پس هدف مردان از ازدواج می‌تواند این باشد که به زنان ثابت کنند رابطه خود را بدون توجه به هر اتفاقی به سرانجام می‌رسانند و به مسئولیتی که ازدواج متضمن آن است، پایبند می‌مانند.

همان‌طور که گفتیم بروز احساسات برای مردان سخت است. بنابراین ازدواج می‌تواند نماد آشکار عشق و تعهد آن‌ها زمانی باشد که نمی‌توانند به‌طور طبیعی و عاطفی در یک رابطه احساس خود را نشان دهند.

هدف مردان از ازدواج

تشکیل خانواده

مردان به شکل‌های گوناگون در رابطه با اهمیت تشکیل خانواده واکنش نشان می‌دهند. از نظر بسیاری از آن‌ها بچه‌دار شدن و بزرگ کردن آن‌ها فقط از راه ازدواج و در بستر یک خانواده ممکن است.

همچنین باید بگوییم مردان زیادی در خانواده‌های دارای مشکلات عاطفی مانند جدایی والدین از یکدیگر، ترک کردن خانه و خانواده توسط پدر یا مادر و … بزرگ شده‌اند. آن‌ها به‌همین علت ترجیح می‌دهند برای تشکیل یک خانواده شاد از تمام وجود خود مایه بگذارند. پس می‌توان هدف مردان از ازدواج را در کنار تداوم نسل، مواردی مانند پر کردن خلاءهای عاطفی دوران کودکی دانست.

سر و سامان گرفتن

شاید بتوان گفت مهم ترین دلیل ازدواج مردان، نیاز مبرم آن‌ها به سر و سامان گرفتن است. بسیاری از مردان فکر می‌کنند بعد از ازدواج به دنیای بزرگسالی پا گذاشته‌اند و تصمیماتشان از خودمحور به خانواده محور تبدیل می‌شود.

همراهی

هدف مردان از ازدواج می‌تواند همراه شدن با فردی در مسیر زندگی‌شان باشد. از نظر آن‌ها داشتن شخصی که در هر شرایطی کنارشان باشد، بسیار دلگرم کننده است. آن‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر رشد کنند و در دوران سخت زندگی پشتیبان هم باشند.

از طرفی اتفاق‌های خوب در کنار هم برایشان هیجان‌انگیزتر و چالش‌ها و سختی‌ها قابل کنترل‌تر است. در واقع تجربه‌های شیرین مشترک پس از ازدواج انگیزه بسیاری از مردان و زنان برای ازدواج است.

پایبندی به سنت‌ها

به همان اندازه که سنت می‌تواند مردان را برای ازدواج تحت فشار بگذارد، دلیل مناسبی برای ازدواج نیز هست. گروهی از مردان به دلیل اعتقادهای مذهبی خود تن به ازدواج می‌دهند، در حالی که برخی دیگر، به‌ویژه نسل جوان امروزی، آن را تنها یک سنت قدیمی و غیرضروری می‌دانند.

اگر مردی برای مدت طولانی در یک رابطه باشد، این سوال را برای دیگران به‌وجود می‌آورد که چرا تا به حال ازدواج نکرده است. زیرا گاهی متاهل نبودن ممکن است نشان دهد که مشکلی در رابطه فعلی دوستانه او وجود دارد.

احساس امنیت

برای بسیاری از افراد، ازدواج احساس امنیت را به ارمغان می‌آورد که آن را در هیچ نوع رابطه‌ای نمی‌توانند تجربه کنند. ازدواج به مردان این امکان را می‌دهد که یک ارتباط معنوی، عاطفی، ذهنی و فیزیکی را با شریک زندگی خود ایجاد کنند که با گذشت زمان قوی‌تر می‌شود.

تعداد زیادی از مردان دوست دارند همسر آن‌ها حامی و تشویق‌کننده‌شان در زندگی باشند و این حس امنیت را که کسی همیشه حواسش به آن‌ها است، دوست دارند.

هدف مردان از ازدواج

مزایای مالی

این دلیل شاید کمی غیر رمانتیک به نظر برسد اما گاهی هدف مردان از ازدواج می‌تواند مسائل مالی باشد. برای آن‌ها ازدواج به همان اندازه که یک معامله معنوی و عاطفی است، یک معامله تجاری نیز می‌تواند باشد. دولت‌ها معمولا به اشخاصی که درصدد ازدواج کردن هستند، مزایای مختلفی را ارائه می‌دهند.

نیازی نیست به مردانی اشاره کنیم که هدفشان را ازدواج با یک دختر پولدار می‌گذارند تا از این طریق زندگی مالی خود را نیز متحول کنند.

رفع نیازهای جنسی

نیاز جنسی در مردان به مراتب غیر قابل کنترل‌تر از زنان است. مردانی که نیازهای جنسی برطرف نشده دارند، اغلب پرخاشگر و بی حوصله هستند. رابطه جنسی با همسر، مردان را سرشار از میل به عمل و هیجان می‌کند.

همچنین باعث می‌شود تا به همسرشان احساس نزدیکی بیشتری کنند. از دیگر مزایای رابطه جنسی می‌توان به افزایش اعتماد به‌نفس در مردان و بهبود سلامت جسمی و ذهنی آن‌ها اشاره کرد.

عشق

از میان تمام ویژگی‌هایی که به یک ازدواج سالم و شاد کمک می‌کند، عشق تقریبا مهم‌ترین هدف مردان از ازدواج است. عشق چیزی است که می‌تواند یک شراکت خوب را به شراکتی عالی و دوستان صمیمی را به عشاق تبدیل کند.

به جرات می‌توان گفت که اصلی ترین دلیل ازدواج مردان عشق بیش از اندازه آن‌ها نسبت به یک شخص است. از نظر آن‌ها پایه و اساس یک ازدواج موفق و پایدار را عشق تشکیل می‌دهد.

هدف مردان از ازدواج

سخن نهایی

این موضوع که مردان بیشتر بر ویژگی‌های فیزیکی ازدواج تمرکز می‌کنند تا ویژگی‌های عاطفی آن، همیشه صحت ندارد. چنین تفکری بدون شک در جامعه امروزی در حال تغییر بوده، اما همچنان برای درصد زیادی از مردان صادق است.

یک مرد ممکن است پیش از ازدواج حتی به این موضوع که آزادی کمتری برای داشتن روابط متعدد خواهد داشت، فکر کند. از طرفی عده‌ای دیگر از مردان بیشتر بر این واقعیت که ازدواج به آن‌ها امکان داشتن رابطه جنسی مفید، خانواده، آرامش و تعهد را می‌دهد تمرکز می‌کنند.

هدف مردان از ازدواج هرچیزی که باشد، مهم است ابتدا به درک درست از ازدواج و مهم‌ترین خواسته خود از آن برسند. توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم به تشکیل خانواده با مشاوران ازدواج خانه مهر در ستارخان مشورت کنید تا با شناخت بیشتر از شریک زندگی آینده خود، وارد زندگی مشترک شوید.

مقالات مشابه

تگ‌های پست
دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *