سوالات پیش از ازدواج: 18 سوالی که پیش از ازدواج باید پرسید

آیا با سوالات پیش از ازدواج آشنا هستید؟ روانشناس‌ها در مسیر شغلی و مشاوره‌هایشان به زوجین، به افراد زیادی برمی‌خورند که از ازدواجشان ناراضی هستند. اهمیت آشنایی پیش از ازدواج در این‌جا مشخص می‌شود. تعدادی از این زوجین مشکلاتی مانند از دست دادن عزیزان، تربیت نامناسب فرزند، مشکلات سلامتی یا مالی دارند.

اما در دیگر موارد، تنها درگیری‌ها و بحث‌های عادی و روزانه منجر به این نارضایتی می‌شوند. اگر می‌خواهید رابطه‌ای پایدار و متعهد داشته باشید، باید پیش از هر چیزی به مسائلی بیندیشید که ممکن است در آینده مشکل‌ساز شوند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با تعدادی از مهم‌ترین مسائل در زمینه آشنایی پیش از ازدواج که شاید به آن‌ها فکر نکرده باشید، شما را آشنا کنیم.

1. هم اکنون چه تفاوت‌هایی را در خودمان می‌پسندم که شاید طی پنج سال آینده آزاردهنده شوند؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که پیش از ازدواج باید پرسید، درباره عادات و رفتارهای طرف مقابل، از سبک هزینه کردن گرفته تا روابطش با دیگران، سرگرمی و کار است. گاهی عشق می‌تواند چشمان ما را رو به مشکلات ببندد که مشکلات زیادی در آینده به‌وجود آورد.

18 سوالی که پیش از ازدواج باید پرسید

2. چگونه در کنار یکدیگر و جدا از هم با استرس کنار می‌آییم؟

وقتی طرف مقابلتان در ترافیک گیر می‌کند، چه رفتاری دارد؟ او را در شرایط استرس‌زا زیر نظر بگیرید. البته بسیاری از افراد در ابتدای رابطه، خود را کنترل می‌کنند تا بهترین رفتار ممکن را به شما نشان بدهند.

همچنین باید بدانید نحوه مدیریت استرستان در کنار یکدیگر چگونه است؟ آیا تسلیم می‌شوید یا برای حل مسائل در کنار یکدیگر و به‌عنوان یک تیم می‌جنگید؟

3. شریک زندگی من درباره موارد مخدر، الکل و قمار چه نظری دارد؟

از جمله سوالات ازدواج که اهمیت بسیار زیادی دارند، رابطه با کارهای غیراخلاقی است که می‌توانند زندگی مشترک را نابود کنند. البته این مشکلات می‌توانند به‌طور غیرمنتظره ظاهر شوند اما اغلب از مدت‌ها قبل نشانه‌هایی را خواهید دید.

4. اگر زیر یک سقف باشیم، چگونه با یکدیگر کنار می‌آییم؟

درست است که هم‌اتاقی بودن برای یک ازدواج موفق کافی نیست اما حیاتی به شمار می‌آید. آیا درباره دمای خانه اشتراک نظر دارید؟ ساعت خواب چطور؟ درباره مسائل مربوط به نظافت، سبک چیدمان، کارهای خانه، مهمان‌ها، حیوانات و علایق غذایی تفاهم دارید؟

5. نظرمان نسبت به فرزندآوری چیست و چقدر به نظر خود پایبند هستیم؟

تقریباً همه می‌دانند که باید پیش از ازدواج مشخص شود که آیا هر فرد بچه می‌خواهد؟ اگر بله چه تعدادی؟ توجه کنید که باید درباره ترجیحاتتان و امکان تغییر نظرتان در آینده با یکدیگر صحبت کنید. در صورت وجود مشکلات ناباروری نظرتان درباره فرزندخواندگی چیست؟

18 سوالی که پیش از ازدواج باید پرسید

6. چقدر در مورد رابطه خود با دیگران صحبت می‌کنیم؟

آیا برایتان مهم است که همسر شما، مسائل زناشویی‌تان را به دوست صمیمیش بگوید؟ آیا این را خیانت تلقی می‌کنید؟ در صورت رویارویی با چنین چیزی، چه برخوردی دارید؟

7. چگونه با اختلافات برخورد می‌کنیم و می‌توانیم در این راستا عملکرد بهتری داشته باشیم؟

شاید اوایل رابطه فکر کنید هیچ اختلافی ندارید، اما بحث خواه‌ ناخواه پیش می‌آید و در این صورت نحوه برخورد شما با آن‌ها اهمیت فراوانی پیدا می‌کند. در ازدواج‌های موفق، دو طرف رفتاری محترمانه و صادقانه دارند و نظرشان را بدون پرخاشگری یا حملات فیزیکی انجام می‌دهند. زمان آشنایی پیش از ازدواج باید به این مسائل دقت کنید.

8. چه نوع رابطه‌ای با خانواده طرف مقابل داریم؟

یکی از بزرگترین مسائل در هر ازدواج، رابطه با خانواده طرف مقابل است. به یاد داشته باشید که نیاز نیست همیشه شما را تحسین کنند و دوست بدارند، اما باید زوجین بتوانند با خانواده یکدیگر کنار بیایند و به آن‌ها احترام بگذارند.

9. آیا من دوست دارم بعضی از ویژگی‌های طرف مقابل را تغییر دهم؟

از جمله مهم‌ترین سوالاتی که پیش از ازدواج باید پرسید، درباره تغییر است. این موضوع در روابط اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند اختلافات فراوانی را به‌وجود آورد. با خودتان صادق باشید و فکر نکنید بعد از ازدواج یا فرزندآوری چیزی تغییر می‌کند.

10. چگونه پس از ازدواج امور مالی را مدیریت خواهیم کرد؟

مسائل مالی می‌توانند نقش بسیار پررنگی را در اختلاف‌های پس از ازدواج ایفا کنند. پس باید پیش از ازدواج با سبک هزینه کردن، نگرش‌های مختلف در مورد بدهی و خریدها، انتظارات متفاوت در مورد قرض دادن به دیگران در طرف مقابل آشنا شویم.

18 سوالی که پیش از ازدواج باید پرسید

11. کدام یک از ما به آزادی و اوقات تنهایی بیشتری نیاز دارد؟

بیشتر اوقات زوجین چندان به این سوال اهمیت نمی‌دهند اما می‌تواند باعث درگیری شود. گاهی ممکن است طرف مقابل بخواهد به‌تنهایی یا با دوستان خودش به گردش و تفریح برود یا مدتی را در سکوت و خلوت خود بگذارند و طرف مقابل از این امر اندوهگین می‌شود.

12. چطور باید کارهای خانه را تقسیم کنیم؟

یکی دیگر از سوالات ازدواج مهم، درباره کارهای خانه است. متاسفانه حتی برخی زوجین که پیش از ازدواج مشکلی با تقسیم کارها ندارند، با تغییر شرایط رنجیده‌خاطر می‌شوند.

13. هر کدام از ما چقدر درگیر شغلش است؟

چیزهای زیادی هستند که می‌توانند شرایط شغلی را در چشم به هم زدن تغییر دهند. باید بدانید که اگر یکی از شما یا هردویتان با چنین مشکلی روبرو شدید، طرف مقابل چقدر می‌تواند با سختی‌ها کنار بیاید و در هر شرایطی پشتتان بایستد.

14. چه دیدگاهی نسبت به نزدیکی شریک عاطفی‌ام به دیگران دارم؟

آیا با شیوه رفتار، دوستان و روابط طرف مقابل به‌خصوص با جنس مخالف موافق هستید؟ یا شاید او را در دوستی‌های عادی و روابط شغلی‌اش محدود کنید؟ پیش از ازدواج نظرتان را در این مورد با یکدیگر در میان بگذارید.

15. نظرمان نسبت به دین چیست؟

امروزه افراد زیادی هستند که خود را انسانی مذهبی نمی‌دانند. باید پیش از ازدواج نظرتان را نسبت به دین بیان کنید. آیا وقتی بچه‌دار شدید او را مجبور به شرکت در مراسم‌های مذهبی می‌کنید یا می‌گذارید خودش انتخاب کند؟

16. چه انتظاراتی از یک محل زندگی مناسب داریم؟

پیش از ازدواج بگویید که دوست دارید در چه نوع مکانی زندگی کنید؟ آیا زندگی در حاشیه شهر یا شهرهای خلوت را می‌پسندید؟ یا دوست دارید در کلان‌شهرهای شلوغ باشید؟

18 سوالی که پیش از ازدواج باید پرسید

17. آراستگی ظاهری چقدر برای هر یک از ما اهمیت دارد؟

یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند مشکل‌ساز شود، توجه به ظاهر است. البته ممکن است نظر هر یک از زوجین طی سال‌ها تغییر کند اما باید بدانید که اندام، ظاهر، مدل مو و لباس پوشیدن شما چقدر برای جذب طرف مقابل اهمیت دارد.

18. اوضاع رابطه جنسی‌مان چطور است؟

مشکلات زیادی از روابط جنسی شروع می‌شوند. درک متقابل و همچنین صحبت‌کردن درباره انتظاراتتان در اتاق خواب می‌تواند از چنین مشکلاتی پیشگیری کند.

مقالات مشابه

تگ‌های پست
دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *