مشاوره قبل از ازدواج و عشق قبل از ازدواج

زمینه های تخصص در خانه ی مهر به صورت تفکیک شده و بسیار گسترده است مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده ( مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت ، مشاوره سکس تراپی ) مشاوره کودک نوجوان ، مشاوره اعتیاد، مشاوره امید به زندگی سالمندان ، مشاوره بیماری های خاص مثل ایدز ، ام اس ، سرطان در تمام زمینه های نامبرده شده می توانید از طریق اپراتور به متخصص در همان زمینه وصل شوید  همان طور که می دانید ما در خانه مهر توانسته ایم تمام خدمات روانشناختی را به صورت تفکیک شده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

 

مرکز مشاوره خانه مهر
مرکز مشاوره خانه مهر

 

 

مشاوره قبل از ازدواج و عشق قبل از ازدواج

 

مشاوره قبل از ازدواج و بررسی انتظارات زوجین

مشاوره قبل از ازدواج و تنفر بعد از ازدواج

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی چقدر مهم؟

 

یکی از خدمات بسیار مهم در مرکز مشاوره خانه مهر مشاوره قبل از ازدواج است ما در زمینه مشاوره قبل از ازدواج ، زوج درمانی ، خانواده درمانی به کمک متخصصین و مشاورین مجرب توانسته ایم پکیج های آموزشی را برای شما عزیزان تهیه کنیم تا بتوانید با کمترین هزینه ، با کیفیت ترین خدمات را دریافت کنید .و در این مقاله قصد داریم در زمینه عشق و دوست داشتن با شما صحبت کنیم

 

عشق و دوست داشتن چقدر مهم است؟

 

یکی از نیازهای اساسی رابطه عاطفی عشق و دوست داشتن و احساس تعلق خاطر است . از نگاه شما عشق و دوست داشتن به چه معناست ؟

یکی از مسائل بسیار مهم این است که وقتی از زوجین می پرسیم که دوست داشتن و عشق از نگاه شما به چه معناست ، می گویند فرد مقابل به من احترام بگذارد ، به من توجه کند ، منو دوست داشته باشد و هیجانات و رفتارهای من را بپذیرد اما مسئله این است احترام از نگاه شما به چه معناست ؟

باید مسائل را خرد کنید ، تجزیه و تحلیل کنید زیرا همان احترام ، همان دوست داشتن از نگاه هر آدمی متفاوت است.

 

مشاوره خانواده و حل مشکلات زناشویی در خانه مهر
مشاوره خانواده و حل مشکلات زناشویی در خانه مهر

 

 

عشق گیج کننده ترین واژه دنیاست

 

عشق مهم ترین واژه زبان انگلیسی و حتی گیج کننده ترین است همه متفکران معتقدند که عشق نقش اساسی در زندگی هر آدمی ایفا می کند از کودکی به ما گفته اند که عشق چیز باشکوهی است و دنیا بر مدار عشق است که پایدار است هزاران کتاب و فیلم و مجله و ترانه آکنده از این واژه اند به همین خاطر است که ما همیشه در روابط هم به دنبال عشق و دوست داشتن هستیم

 

عشق گمشده یا عشق واقعی؟

 

اما از نگاه روانشناسی کمی ماجرا پیچیده تر و عمیق تر است گاهی ما نیازهای حل نشده و هیجانات گمشده کودکی خود را در روابط عاطفی خود دخیل می کنیم و این باعث می شود که نیازها و هیجان هایی را از طرف مقابلمان بخواهیم که غیر منطقی و غیر واقع بینانه است.

روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که نیاز به احساس محبت از نیازهای عاطفی اصلی هر انسانی است . در میان نیازهای عاطفی هیچ کدام اساسی تر از نیاز به محبت و توجه نیست یعنی نیاز کودک به این احساس که او را دوست دارند و می خواهند و او را پذیرفته اند باعث می شود که احساس کند که توجه و محبت کافی را دریافت کرده است و در آینده فردی مسئول و با عزت نفس سالم باشد.

 

آیا مخزن عاطفی رابطه شما خالیست؟

 

در روابط عاطفی هم به همین شکل است شما باید مخزن عاطفی رابطه خود را پر کنید نیاز به دریافت مهر و محبت از سوی همسر می تواند از پایه های اساسی یک رابطه امن باشد دقیقا توجه ، محبت از نگاه روانشناسی یک امنیت روانی ایجاد می کند اما چه اتفاقی می افتد که گاهی بعد از ازدواج این نیاز به محبت ، عشق و امنیت تغییر می کند و یا از بین می رود ؟

دقیقا این مسئله ای است که در مشاوره قبل از ازدواج به شما آموزش داده می شود که چطور هیجانات قبل از ازدواج که شاید هیجاناتی بر پایه هورمون ، شناخته نشدن و کشف نشدن طرف مقابل است را تبدیل به یک مهارت و یک هیجان پخته کنید

 

مرکز مشاوره خانواده خانه مهر
مرکز مشاوره خانواده خانه مهر

 

برای بعد از ازدواج مهارت عشق ورزی دارید؟

 

شما باید بتوانید بعد از ازدواج هم مهارت هایی برای دیده شدن ، محبت کردن ، نوازش کردن در رابطه خود ایجاد کنید نوازش کردن یکی از مهم ترین پایه های یک رابطه عاطفی است این سوال را از خود بپرسید در هر کجای رابطه که هستید کاغذی جلوی خود بگذارید و از خود بپرسید که چه نوازش هایی در رابطه عاطفی شما وجود دارند ؟

آیا اصلا به این توجه کرده اید که طرف مقابل شما چه نیازهای عاطفی و هیجانی دارد ؟

چطور می توانید دوست داشتن خود را از طریق 5 زبان عشق به او ابراز کنید ؟

 

مشکلات فردی عشق را ازبین میبرد…

 

ما به شکل های مختلف می توانیم عشق و دوست داشتن خود را ابراز کنیم این را در نظر بگیرید که گاهی مشکلات فردی خودمان چاله ها و طرحواره های حل نشده گذشته ما باعث می شود که ما نتوانیم هیجانات خود را به شکل صحیح بروز دهیم.

به همین خاطر توصیه ما همیشه این است که در مشاوره قبل از ازدواج بتوانید مشکلات فردی خود را به شکل درست حل کنید و رابطه عاطفی خود را با گذشته خود را ترمیم کنید و بعد وارد رابطه عاطفی و عاشقانه شوید.

متاسفانه گاهی ما آن چیزی که اسمش را عشق می گذاریم حفره ها و طرحواره هایی است که از گذشته همراه ما مانده است قطعا یک متخصص و یک مشاور می تواند به شما کمک کند که ابعاد مختلف یک رابطه را بسنجید.

ما هم در مرکز مشاوره خانه مهر از طریق مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره زوج درمان و مشاوره خانواده درمانگر در کنار شما عزیزان هستیم

مقالات مشابه

2 پاسخ

  1. سلام. خسته نباشید . مرسی بابت مقاله خوبتون . اگه بخوام مشاوره ازدواج بگیرم به چه صورت میتونم اقدام کنم ؟ من ساکن تهرانم ولی پارتنرم شهرستان هستن. ممنون میشم بابت مشاوره ازدواج راهنماییم کنید.
    موفق باشید

    1. پاسخ متخصص و مشاوره زوج درمانگر خانم دکتر اکرم رحیمی به شما دوست عزیز:
      با سلاو و وقت بخیر خدمت شما. ممنون از توجه شما دوست عزیز. مشاوره قبل از ازدواج در خانه مهر هم به شکل حضوری و هم به شکل غیر حضوری است که به شکل (جلسات مشاوره، تست ازدواج،کارگاه های آموزشی مهارتهای ازدواج و ارتباط) و این نوید را شما میدهیم که مشاوره ازدواج آنلاین ما با تیمی متخصص و مجرب برگزار میشود.
      در صورت کسب اطاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند:
      02144232116

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *