ازدواج های غیرعادی| اختلاف سنی زیاد زوجین

معایب ازدواج با اختلاف سنی زیاد زوجین

حتما شما نیز با دیدن عنوان این مطلب به یاد ازدواج انسان با تمساح یا ماشین و … که گاها اخباری از آن در جهان می شنویم افتاده اید ولی هدف ما از این پست اصلا این چنین مواردی نیست با این که این مدل ازدواج ها با قوانین و اداب و رسوم معمول ما ایرانیان متفاوت است و طبیعتا در زمره ازدواج غیر عادی قرار دارند. در این سری پست ها ما به جوانانی که تسلیم رفتارهای غیرعادی و مخرب می شوند و دست به انتخاب های اشتباه می زنند، خواهیم پرداخت. ازدواج غیرعادی را به نظرمان بیشتر این افراد رقم می زنند و ماه عسل آن در نهایت عموما به طلاق عاطفی و طلاق رسمی ختم می شود.

مطالبی که به شما توصیه می کنیم به مطالعه آنها بپردازید:

مشاوره پیش از ازدواج رایگان

توصیه های پیش از ازدواج

ازدواج با اختلاف سنی زیاد:

ازدواج با اختلاف سنی زیاد شاید به نظر شما غیر عادی محسوب نشود ولی افرادی که ازدواج هایی با اختلاف سنی حدود 20 سال دارند این موضوع را به خوبی درک می کنند. اختلاف سنی زیاد عموما مورد نقد و نکوهش روانشناسان قرار می گیرد و این امر به دلیل فضای فکری متفاوت زوجین می باشد. توجه داشته باشید که رویکرد دقیقی برای یک رابطه موفق و ازدواج موفقیت آمیز وجود ندارد و برای رسیدن به یک ازدواج سالم و شاد عوامل زیادی دخیل هستند ولی عموما توصیه می شود که اختلاف سنی زیاد ارتباط مستقیمی با طلاق دارد. در کل سرانجام این ازدواج ها متاسفانه عموما موفقیت آمیز نخواهد بود. در زیر به چند مورد از این ایرادات وارد بر اختلاف سنی زیاد زوجین در ازدواج اشاره می کنیم:

معایب اختلاف سنی زیاد زوجین در ازدواج

1. تفاوت تجربیات زوجین : عموما جوانترها تجربیات کمتری دارند و همین مساله ممکن است باعث تعارض و عدم سازگاری زوجین شود.

2. تفاوت در سبک زندگی زوجین: افراد با سنین مختلف سبک زندگی متفاوتی را مخصوصا در این نسل دارند. همین تفاوت نسلی در سبک زندگی می تواند منجر به تعارض میان زوجین منجر شود و باعث ناسازگاری شود.

3.تفاوت در اهداف زندگی : افراد در سنین مختلف اهداف متفاوتی را غالبا در سر دارند . همین تفاوت در اهداف زندگی می تواند سر منشا مشکلات و بروز تعارضات و ناسازگاری در زندگی ها باشد.

4. تفاوت در سطح انرژی و سلامت افراد : افراد جوانتر غالبا انرژی بالاتری نسبت به افراد مسن تر دارند و سطح سلامتی بالاتری هم دارند. همین تفاوت ها می تواند به منشا بروز مشکلات، تعارضات و ناسازگاری ها تبدیل شود چون با دو سبک زندگی متفاوت رو به رو هستیم.

5. تفاوت در نظرات و عقاید: حتما در خانواده یا جمع دوستان و … متوجه شده اید که افراد در یک بازه سنی عموما نظرات و عقاید مشابهی دارند که این نظرات و عقاید با گذر زمان متفاوت می شود و دستخوش تغییراتی با توجه به تجربیاتی که در زندگی کسب می شوند ، می گردد. این تفاوت ها در زوجین می تواند منجر به تنش، ناسازگاری، طلاق عاطفی و رسمی شود.

نتیجه گیری: هر چه اختلاف سنی زوجین کمتر باشد، به لحاظ تجارب زندگی، دیدگاه‌ها، اندیشه و تفکر و عملکرد، زوجین به یکدیگر شبیه تر خواهند بود. معمولا تفاوت سنی در ازدواج اگر از ۱۰ سال بیشتر باشد، منجر به تغییر در نقش همسری می شود . این تغییر نقش‌ها دو صورت کلی دارد. نقش استاد، شاگردی و نقش والد، فرزندی. احتمال بروز این مشکل برای زوجینی که تفاوت سنی کمتری دارند خیلی کم است و توصیه می شود که اختلاف سنی زوجین کم باشد تا با تعارضات کمتری روبرو شوند.

 

مقالات مشابه

تگ‌های پست
دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *