مزایا و مشکلات ازدواج با زن بچه دار

برخی مردان از ازدواج با زنی که بچه دارد خودداری می‌کنند. در حالی‌که تعدادی دیگر ازدواج با زن بچه دار را دوست دارند. اما چنین ازدواج‌هایی مزایا و مشکلات خاص خود را دارند و باید با آگاهی کامل از آن‌ها، چنین تصمیمی را بگیرید.

بنابراین در ادامه مطلب خواهیم گفت با ازدواج با زنی که بچه داره، باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشید. تا انتها همراه ما بمانید.

معایب ازدواج با زن بچه دار

با تصمیم به ازدواج با یک زن بچه دار، باید خود را برای مسائل زیر آماده کنید.

شما اولویت اصلی او نیستید

اولین حقیقت ازدواج مرد مجرد با مادر مجرد این است که او فرزند دارد و شوهر جدید خود را در اولویت اصلی‌اش قرار نمی‌دهد. کودکان او همیشه و تا ابد بر هر چیزی مقدم هستند و این موضوع اشکالی هم ندارد. چون اگر غیر این بود، او مادر بدی محسوب می‌شد.

اما اگر تصمیم به ازدواج با زن بچه دار گرفتید، چنین رفتاری نباید شما را اذیت کند. چون به این معنا نیست که اهمیتی برای شما قائل نیست. به‌هرحال شما را به‌عنوان همسر جدید خود انتخاب کرده است.

پس اگر می‌خواهید که همیشه اولویت شریک زندگی خود باشید، شاید بهتر باشد از فکر ازدواج با زنی که بچه دارد، در آیید.

ازدواج با زن بچه دار

همسر سابق او همچنان در زندگی‌اش نقش دارد

یکی دیگر از مشکلات ازدواج با زن بچه دار این است که او همچنان با همسر سابق خود ارتباط دارد. البته شاید این ارتباط همیشگی نباشد، اما به‌هرحال داشتن فرزند مشترک باعث می‌شود آن‌ها نتوانند تصمیم‌هایی را بدون آگاهی طرف مقابل بگیرند.

او پدر فرزندان ناتنی شما است و هرگز نمی‌توانید کاملا از دستش خلاص شوید. فقط باید امیدوار باشید فرد خوبی باشد، چون در غیر این صورت مشکلات عدیده دیگری خواهید داشت.

کودکان او ممکن است شما را دوست نداشته باشند

از مهم‌ترین معایب ازدواج با زن بچه دار این است که باید مدتی بگذرد تا کودک یا کودکان او به شما عادت کنند. برای آن‌ها، شما از همان ابتدا یک فرد کاملا غریبه خواهید بود و ممکن است اصلا درک نکنند چرا مادرشان با شما است نه پدرشان.

اگر رفتار خوبی با کودکان همسر خود داشته باشید، مشکلی وجود نخواهد داشت و به آن‌ها عادت خواهید کرد. اما اگر صبور نیستید، ازدواج با یک مادر مجرد را باید فراموش کنید.

همچنین بخوانید: ۷ چالش سلامت روان مادران مجرد که با آن روبرو می‌شوند

مزایای ازدواج با زنی که بچه دارد

جدا از مواردی که در بالا گفتیم، ازدواج با مادر مجرد بدون مزیت نیست. از جمله این مزایا باید به موارد زیر اشاره کنیم.

سطح انتظار او پایین است

یکی از مشکلاتی که مردان مجرد پیش از ازدواج دارند، انتظارهای گاهی بی‌جا و بیش از حد دخترهای جوان است که انتظار دارند طرف مقابلشان وقت، تلاش یا پول زیادی را صرف آن‌ها کند. اما مادران مجرد اکثرا سطح انتظار بالایی ندارند. آن‌ها به دلیل تجربه‌ خود می‌دانند چه عادت‌ها و رفتارهایی را بهتر است فراموش کنند و شرط یک رابطه و ازدواج موفق در چیست.

همچنین ازدواج با زن بچه دار به‌ معنای داشتن شریک زندگی با خودخواهی کمتر است که نیازهای خود را در اولویت قرار نمی‌دهد.

ازدواج با زن بچه دار

او فردی مراقب و دلسوز است

همه در بعضی از شرایط زندگی خود نیاز به مراقبت و توجه دارند. بدون تردید روزهایی در زندگی شما وجود دارد که فوق‌العاده احساس بدی دارید و می‌خواهید فقط یک نفر از شما مراقبت کند و حواسش به شما باشد.

ازدواج با یک مادر مجرد به این معنا است که او توجه به افراد و مراقب از آن‌ها را به‌خوبی یاد دارد. فرزندان او به‌هرحال بارها مریض شدند و بنابراین می‌تواند در صورت نیاز از شما نیز به‌راحتی مراقبت کند. از طرفی یک مادر مجرد تجربه بیشتری در انجام کارهای خانه، آشپزی و مدیریت امور زندگی دارد و نگرانی کمتری در این زمینه‌ها خواهید داشت.

همچنین بخوانید: آیا ازدواج با مرد بچه دار درست است؟

می‌توانید وقت خود را داشته باشید

از مزایای ازدواج پسر مجرد با زن بچه دار باید به این موضوع اشاره کنیم که دائما غر نخواهد زد که باید حتما وقت خود را به او اختصاص دهید. او فرزندانی دارد که بخشی از وقت روزانه‌اش را می‌گیرند. به‌ عبارت دیگر شما آزاد هستید و می‌توانید از وقت خود برای کارهایی که دوست دارید یا گردش با دوستان خود استفاده کنید.

اگر عاشق ورزش یا بازی ویدئویی هستید یا سرگرمی وقت‌گیری دارید، ازدواج با زن بچه دار فرصتی را برایتان فراهم می‌کند که از این فعالیت‌ها لذت ببرید. یکی از مسائلی که در جلسات مشاوره ازدواج در غرب تهران در خانه مهر مطرح می‌شود، تاکید بر اهمیت داشتن فضا و وقتی است که زوجین در ازدواج باید برای خود داشته باشند.

ازدواج با زن بچه دار

مشاوره ازدواج در صادقیه برای تصمیم‌گیری در مورد ازدواج با یک زن بچه دار

اگر تصمیم به ازدواج با زن بچه دار دارید، باید بگوییم مزایا و معایب خاصی را باید در نظر بگیرید که به تعدادی از آن‌ها در بالا اشاره کردیم. باید بررسی کنید آیا برای کمک به او در بزرگ کردن فرزندانی که از ازدواج قبلی خود دارد، آماده هستید یا نه و مشکلی با بیرون رفتن آن‌ها با پدر سابقشان ندارید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که اکثر مادران مجرد دنبال روابط جدی هستند و برای ازدواج دوم خود سخت‌گیری بیشتری دارند. برای آن‌ها اول از همه فرزندانشان در اولویت قرار دارد و اصلا نمی‌خواهند اتفاق‌های تلخ ازدواج قبلی خود را مجددا تجربه کنند.

بنابراین اگر برای شما رابطه با چنین فردی برای سرگرمی است، به‌سختی آن را قبول کنند. همچنین توصیه می‌کنیم از خدمات مشاوره ازدواج در ستارخان و مشاوران خانه مهر استفاده کنید تا دیدگاه آن‌ها را در مورد ازدواج با زن بچه دار از نظر روانشناسی بپرسید و بهترین و منطقی‌ترین تصمیم ممکن را بگیرید.

مقالات مشابه

تگ‌های پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *