مشاوره فردی در درمان ترس و اضطراب

همه ما ممکن است ترس هایی داشته باشیم که باعث شود روزمرگی و ارتباط های ما دچار تنش و اضطراب شوند اما گاهی بعضی از اضطراب ها و ترس های ما می تواند روزمرگی و ارتباط های ما را خراب کند اگر دائم نگران بروز یک فاجعه و مصیبتی مثل حوادث طبیعی ، جنایی و پزشکی و مالی باشیم باعث می شود که امنیت روانی را از دست بدهیم و در این شرایط یک مشاوره اضطراب و استرس فوری نیاز خواهیم داشت.

 

مشاوره فردي و رفتارهاي مخرب ارتباطي

مشاوره فردی بالینی و رسیدن به اهداف

درمان وسواس و درمان اضطراب با مشاوره فردی

بهترین مشاوره فردی را از مرکزخانه مهر بخواهید

 

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که مدام دچار اضطراب و استرس هستید ، تنش هایی را تجربه می کنید ، این را باید بدانید که هر چه زودتر در زمینه علل یابی و درمان اقدام کنید قطعا می توانید زندگی سلامت تر و خوشحال تری را تجربه کنید .

 

مشاوره ازدواج میتواند به شما کمک کند روابط پرخطر را شناسایی کنید
مشاوره ازدواج میتواند به شما کمک کند روابط پرخطر را شناسایی کنید

 

مشاوره باليني و مشاوره فردي در خانه مهر

 

همانطور که می دانید مشاوره ازدواج و مشاوره فردی به شما کمک می کنند تا بتوانید در راستای بهتر شدن قدم بردارید ما در مجموعه تخصصی خانه مهر در زمینه های مختلف روانشناسی مثل مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره زوج درمانی ، مشاوره سکس تراپی ، مشاوره فردی ، مشاوره بالینی ، مشاوره بیماری های خاص ، مشاوره کودک ، مشاوره نوجوان به شکل تخصصی در حال فعالیت هستیم

مشاوره فردی در درمان ترس و اضطراب

 

یکی از علت های زیر بنایی اینکه بعضی از افراد از مصیبت هایی مثل حوادث طبیعی و جنایی و پزشکی و مالی بسیار هراس دارند و مدام نگرانی های زندگی آنها حول و حوش این اضطراب ها می چرخد ، نداشتن ثبات و امنیت در دوران کودکی است .

اگر در دوران کودکی دائم به شما گوشزد کرده باشند که دنیا ، جای خطرناکی است و اگر بیش از حد از شما حمایت کرده باشند و مدام نگران سلامتی و امنیت شما بوده باشند ، نگرانی ها و ترس های شما به قدری زیاد و غیر واقع بینانه می شوند که باعث می شوند حاکم بی چون و چرای زندگی شما شوند و آن وقت همه انرژی و توان شما صرف این می شود که شما مدام دنبال اطمینان طلبی و امنیت خواهی بشوید .

 

مشاوره خانواده و حل مشکلات زناشویی در خانه مهر
مشاوره خانواده و حل مشکلات زناشویی در خانه مهر

 

تنش و اضطراب بايد درمان شود

 

حوزه های نگرانی در افراد ممکن است متفاوت باشد به طور مثال ممکن است گاهی شما سخت نگران بیماری شوید که به ایدز یا دیوانه شدن یا حملات اضطرابی دچار نشوید گاهی نگران مسائل مالی هستید مثل فقر ، فلاکت ، ورشکستگی .

گاهی هم ممکن است حوزه های دیگری مثل ترس از پرواز ، زلزله یا دزدیده شدن کیف پول باعث شود که شما مدام دچار تنش و اضطراب شوید اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود اگر ما تله های آسیب پذیری داشته باشیم ، رابطه های بین فردی خود را هم دچار آسیب می کنیم یعنی نمی توانید با آدم های مهم زندگی خودمان یک ارتباط صمیمی و عاطفی برقرار کنیم و همین باعث می شود که شما روز به روز در ترس و اضطراب های خود بیشتر غرق شوید.

قطعا زندگی با کسی که مدام نگران به وجود آمدن یک فاجعه و مصیبت است نمی تواند کار راحتی باشد و خودتان هم از لحاظ جسمی ممکن است به بیماری های سایکوسوماتیک بیماری های روان- تنی نزدیک تر شوید .

 

چه کسی در این زمینه می تواند به شما کمک کند ؟

 

قطعا در زمینه حل مشکلات فردی و بین فردی یک متخصص و مشاور فردی ، مشاور ازدواج ، مشاور زوج ، مشاور خانواده ، مشاوره بالینی می توانند به شما کمک کنند تا در زمینه حل و درمان اضطراب ها و تنش های خود قدم های مثبتی را بردارید .

حال اگر می خواهید کمی با نشانه های افرادی که تله زندگی آسیب پذیری دارند ، بیشتر آشنا شوید ، موارد زیر را بخوانید و ببینید آیا در شما صدق می کند برای آنکه مطمئن شوید می توانید با مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید و در زمینه اجرای تست خودشناسی از همکاران ما کمک بگیرید آنها به شما کمک می کنند که شما در مسیر درستی از علل یابی و درمان قرار بگیرید.

 

بهترین مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج را از ما بخواهید
بهترین مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج را از ما بخواهید

 

ترس شديد مانع زندگي سالم در شما ميشود

 

1 – از آنجایی که درباره ترس های خود اغراق می کنید اغلب اوقات در زندگی روزمره خود اضطراب را تجربه می کنید یعنی می توان گفت دچار اضطراب فراگیر می شوید ، نگران سلامتی و بیماری هستید شما از افرادی می شوید که پایه ثابت آزمایش ها و مطب های پزشکی می شوند و به دلیل اطمینان طلبی بیش از حد ، حوصله افراد خانواده را سر می برید و نمی توانید از زندگی خود لذت ببرید ، منطقی است وقتی اضطراب به شکل فراگیری در زندگی شما وجود داشته باشد شما نمی توانید در لحظه زندگی کنید پس لذت بردن هم کمرنگ می شود .

به احتمال زیاد حملات وحشت زدگی را تجربه می کنید و نسبت به احساس های بدنی و بیماری های احتمالی مدام اشتغال ذهنی پیدا می کنید ممکن است در مورد ورشکستگی مالی ، مشکلات فقر و پول نگرانی های نامعقولی داشته باشید و این باعث شود شما به سمت انزوا و خسیس بودن و پول پرستی بروید . نمی توانید در زمینه مسائل مالی دست به خطر بزنید و این خودش باعث می شود که گاهی موقعیت های خوب مالی و اقتصادی را از دست بدهید .

 

مراقب باشيد پشت ترس هايتان پنهان نشويد

 

و اما ممکن است برای اینکه جان خود را از خطرات در امان نگه دارید دست به هر کاری بزنید مثلا مسافرت نروید ، بیخیال بسیاری از مکان ها به دلیل خطرزایی شوید و این باعث می شود که زندگی شما کسالت بار و محدود شود .

همانطور که دیدید  ارزیابی نقطه نقطه این مسئله باید به شکل تخصصی انجام شود ما در مرکز مشاوره خانه مهر در زمینه مشاوره فردی ، مشاوره بالینی ، مشاوره فردی ، مشاوره ازدواج  ، مشاوره خانواده در کنار شما هستیم تا بتوانیم شما را در زمینه آسیب شناسی و درمان همراهی کنیم جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *