5 نکته‌ای که باید هنگام عاشق شدن در محیط کار و ازدواج با همکار خود در نظر بگیرید

عشق یکی از پیچیده‌ترین ماجراهایی است که هر فرد در طول زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می‌کند. اما زمانی که این احساس میان دو همکار وجود داشته باشد، پیچیدگی آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به این دلیل که شما علاوه بر خودتان، سایر همکاران و رئیس خود را در رابطه‌تان تاثیرگذار می‌بینید. شما در رابطه با ازدواج با همکار چه می‌دانید؟

دلایل متعددی وجود دارد که متخصصان پیشنهاد می‌کنند از ازدواج با همکار خودداری کنید. اما از آن‌جایی که احساسات افراد همیشه در اختیار خودشان نیست، آن‌ها به همکارانشان علاقه پیدا کرده و رابطه‌شان را شروع می‌کنند. البته باید بگوییم منظور ما این نیست که عاشق یکی از همکاران خود شوید و با او ازدواج کردید، پیوندتان محکوم به شکست خواهد بود.

با این‌حال اگر شما نیز در این دسته از افراد قرار می‌گیرید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. چون می‌خواهیم به 5 نکته‌ای اشاره کنیم که پیش از ازدواج با همکار خود باید به آن‌ها دقت کنید.

ازدواج با همکار

1. قوانین محیط کارتان را در نظر بگیرید

بسیاری از کارفرمایان قوانین خاصی را برای محیط کاری خود وضع می‌کنند که شروع نکردن یک رابطه احساسی بین همکاران، یکی از آن‌ها است. دلایل متعددی برای این قانون وجود دارد که رعایت اخلاق اداری، جلوگیری از آزار جنسی، تبعیض، انتقام جویی و سواستفاده تعدادی از آن‌ها هستند.

ازدواج با همکارتان چالش‌های کمتری را نسبت به شروع یک رابطه عاطفی خارج از آن دارد. اما با این‌حال از آن‌جایی که ممکن است رابطه شما از ابتدا در قالب ازدواج قرار نگیرد، باید دقت لازم را برای از دست ندادن شغل خود داشته باشید.

2. بدترین سناریوها را در نظر بگیرید

گاهی همیشه گذاشتن عینک خوش‌بینی روی چشمان ما زمان نگاه به دنیا خوب نیست. بنابراین اگر می‌خواهید با همکار خود وارد یک رابطه عاطفی شوید، باید برای بدترین اتفاق‌هایی که می‌توانید در ذهن خود مجسم کنید، برنامه بریزید. این کار کمک می‌کند تا ریسک رابطه را با علم به مشکلات و چالش‌های آن، بپذیرید.

احتمالات بسیاری پیش روی شما قرار دارند. از جمله: اگر پس از مدتی عشق بین شما تمام شود و ازدواج با همکارتان شکل نگیرد چه اتفاق خواهد افتاد؟ اگر به‌ دلیل شکایت همکارانتان به کارفرمایان و منابع انسانی شغل شما در معرض خطر بگیرد، چه واکنشی نشان خواهید داد؟ اگر مجبور شوید شغل خود را ترک کنید، بعد از آن چه‌کار خواهید کرد؟ و بسیاری سوالات دیگر.

به عقیده متخصصان «اگر احتمال از دست دادن شغل شما بالا بوده و ممکن است کار و رویای خود را از دست بدهید، باید از خودتان بپرسید که رابطه‌تان واقعا ارزش این اتفاق‌ها را دارد یا خیر.» به عبارت دیگر چقدر حاضر هستید برای احساس خودتان فداکاری شخصی کنید و پس از آن پشیمان خواهید شد یا نه.

رابطه در محیط کار علاوه بر خودتان همه اطرافیانتان را در این محیط درگیر می‌کند. بنابراین باید درک روشنی از وقایع احتمالی داشته باشید. اگر با بررسی تمام جوانب ازدواج با همکارتان میسر نخواهد شد، بهتر است حرفه‌ای بودن را فراموش نکنید.

ازدواج با همکار

3. میزان علاقه خود و همکارتان را بسنجید و در صورت لزوم نه بگویید

با افشاگری‌هایی که در سال‌های اخیر نسبت به تخلفات جنسی و اخلاقی انجام شده است، کارفرمایان قوانین جدیدی را در دستور کار خود قرار دادند. بنابراین اگر به ‌فکر شروع یک رابطه احساسی با یکی از همکارانتان هستید، باید میزان علاقه دو طرف و حد و حدودهای اخلاقی را به‌خوبی بشناسید.

باید با زبان بدن و رفتارهای اجتماعی طرف مقابل خود کاملا آشنا باشید. توجه به این موضوع کمک می‌کند تا به ‌اشتباه از رفتارهای همکار خود برداشتی نداشته باشید و با زور و فشار، او را به کار ناخوشایندی وادار نکنید. فراموش نکنید دو کلمه واضح «نه» و «بله» تنها چیزهایی هستند که برای ازدواج با همکار و شروع رابطه با او، باید به آن‌ها اکتفا کنید.

4. در مورد نوع رابطه و میزان نشان دادن آن به دیگران با یکدیگر همسو باشید

افشای یک رابطه جدید می‌تواند مشکلاتی را برای افراد به‌وجود بیاورد.

به گفته روانشناسان «زوج‌های جدید اغلب در محل کارشان واقعیت رابطه‌شان را از دیگران پنهان می‌کنند یا خیال می‌کنند که در حال انجام این کار هستند. مردم بیشتر از تصورات ما متوجه حالات ما هستند و اگر کسی خیال می‌کند توانسته رابطه‌اش را در محیط کار پنهان کند، ساده لوح است.»

شما نمی‌توانید جلوی شایعات را بگیرید و همیشه بازار آن میان کارکنان داغ است. بنابراین برای غافلگیر نشدنتان، با یکدیگر درباره زمان و چگونگی اطلاع دادن این اتفاق به سایر همکارانتان، صحبت کنید.

5. اگر کارها درست نشد حرفه‌ای باشید

حرفه‌ای بودن یکی از اصلی‌ترین پیش‌نیازها برای تمایل داشتن به ازدواج با همکار است. احتمال نرسیدن و جدایی در رابطه وجود دارد، بنابراین باید بتوانید در صورت وقوع هر اتفاق ناگوار، حرفه‌ای بمانید و عمل کنید.

محل کار شما برای نشان دادن زندگی حرفه‌ایتان است نه شخصی. بنابراین نسبت به همسر سابق خود کینه نداشته باشید و به فکر آزار و اذیت و انتقام نیافتید. فاصله‌تان را با او حفظ کنید. به این شکل که نه دوری کنید و نه به‌دنبال او باشید.

همچنین بخوانید: مزایای مشاوره قبل از ازدواج

بنابراین در صورتی که رابطه شما به هر دلیلی با شکست مواجه شد، سعی کنید به سطح تعاملی که پیش از ازدواج با او داشتید، برگردید. اجازه تاثیر گذاشتن احساسات منفی، غم و عصبانیت شخصی را بر کارتان ندهید. اگر این کار برای شما سخت و نشدنی است، درخواست انتقال به یک محل کار جدید کنید.

ازدواج با همکار

سخن نهایی

ازدواج با همکار ممکن است در ابتدا بسیار رویایی باشد اما افراد را با چالش‌های متعددی روبرو می‌کند. نه ‌تنها در این رابطه یک زوج تحت تاثیر اتفاقات قرار می‌گیرند، بلکه تمام همکاران و کارفرمایان نیز در آن دخیل هستند. به‌همین علت بسیاری از شرکت‌ها قوانینی را برای جلوگیری از بروز رابطه عاطفی وضع کرده‌اند.

اما احساسات انسان قابل کنترل نیست. بنابراین اگر برخلاف قوانین و گفته متخصصان در محیط کار خود عاشق شدید و به‌ فکر ازدواج افتادید، نگران نباشید. شما با در نظر گرفتن نکاتی که در بالا گفتیم می‌توانید از پیامدهای رابطه‌تان اطلاع پیدا کنید و با دید باز، ریسک خطر را برای خود و همکارتان به‌جان بخرید. در نهایت فراموش نکنید هر اتفاقی که رخ دهد، باید بتوانید حرفه‌ای بودنتان را حفظ کنید.

مقالات مشابه

تگ‌های پست
دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *