آیا عشق بعد از ازدواج امکان‌پذیر است؟ 10 راهکار عملی برای افزایش علاقه بین زوجین

عشق یکی از پرمعناترین احساسات انسانی است که از زمان‌های بسیار دور، در هر چیزی به آن پرداخته‌اند از کتاب و سینما گرفته تا آثار مختلف هنری. دلیل آن‌هم تاثیرات مثبتی است که افراد فکر می‌کنند جریان داشتن این حس بر زندگی آن‌ها خواهد گذاشت. بنابراین برای آن‌ها در این رابطه سوالات بسیاری شکل می‌گیرد. یکی از سوالات رایج درباره این حس ارزشمند، این است: آیاد عشق بعد از ازدواج نیز باقی می‌ماند؟ یا آیا می‌توان پس از ازدواج عشق را تجربه کرد؟

بسیاری از ما عشق پیش از ازدواج را به‌خوبی می‌شناسیم اما ممکن است همه‌چیز درباره بعد از آن برای ما گنگ باشد. ما در این مطلب سعی می‌کنیم تا به جواب این سوال برسیم. پس تا انتها همراه ما بانید.

چرا پس از ازدواج عشق و علاقه میان زوج ها کمرنگ می‌شود؟

حتما تا به‌حال زوج‌های متعددی را دیده‌اید که پیش از ازدواج عشق زیادی را نسبت به‌یکدیگر داشته‌اند اما بعد از آن، همه چیز بین آن‌ها حالت سردی گرفته است. شاید این دور شدن از یکدیگر یکی از دلایلی باشد که شما را از ازدواج و تمام شدن عشقتان بترساند.

اما چرا این اتفاق می‌افتد و برای جلوگیری از آن چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ 10 راهکار عملی زیر به رفع مشکل شما کمک می‌کنند. همچنین می‌توانید از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید و از توصیه‌های کاربردی او استفاده کنید.

عشق بعد از ازدواج

1. انتظارهای بی جا نداشته باشید

آفت هر نوع رابطه‌ی دوستانه یا زناشویی، داشتن انتظارهای بی‌جا است. انتظار غیرمعقول از شریک زندگی خود نداشته باشید و قبل از ازدواج، به یک راهکار دائم درباره اختلافات و مشکلاتتان برسید. فکر نکنید که رسمی کردن رابطه‌تان این کار را برای شما انجام می‌دهد.

2. دروغ نگویید

مهم نیست به چه دلیلی تصمیم می‌گیرید که دروغ بگویید. گاهی دروغ‌ها از سر دوست داشتن زیاد و ترس از دست دادن هستند. با این‌حال ممکن است زمانی که شریک زندگی‌تان بفهمد به او دروغ گفته‌اید، فکر کند تمام رابطه‌تان از پایه براساس آن بوده است.

چنین تفکری، عشق بعد از ازدواج شما را به ‌خطر می‌اندازد و صداقت شما را پیش از آن نیز زیر سوال می‌برد. زیرا دروغ یکی از بزرگترین خط قرمزهای اخلاقی افراد مختلف است.

3. به شریک زندگی خود اعتماد داشته باشید

برای محکم کردن عشق و علاقه میان خود و همسرتان بعد از ازدواج، باید پایه رابطه‌تان را بر مبنای صداقت و اعتماد بنا کنید. یک رابطه زمانی به پایداری می‌رسد که زوج‌ها بتوانند حس اعتماد یکدیگر را نسبت به خود افزایش دهند.

4. از همسرتان تصوری خیالی برای خود نسازید

حتما بسیار شنیده‌اید که عاشق کور و کر است. آن‌ هم به دلیل ندیدن نکات منفی درباره معشوقش است. بنابراین زمانی که احساساتتان درباره فردی درحال افزایش است، از او یک تصویر خیالی نسازید. زیرا بعد از ازدواج و زندگی با فرد مورد علاقه‌تان، خواهید فهمید که او متفاوت با زاییده‌های ذهن شما است. به ‌این ترتیب شانس بروز عشق بعد از ازدواج در شما کاهش پیدا می‌کند.

پس انسان‌ها را همان‌طور که هستند دوست بدارید، یعنی با تمام ویژگی‌های خوب و بدی که دارند.

5. مهارت کنترل خشم خود را افزایش دهید

بسیاری از شما خودتان هم نمی‌دانید چه رفتارهایی ممکن است از شما بربیاید. آن ‌هم به ‌این دلیل که شما در تنهاییتان با خودتان پرخاش نمی‌کنید و در زمان‌های کوتاهی که با دوستانتان دارید، زمانی برای رسیدگی به مسائل عصبانی کننده ندارید. اما ازدواج یک رابطه طولانی مدت است که تمام ویژگی‌های خفته شما را بیدار می‌کند.

بنابراین بیاموزید که خشم خود را مهار کنید. این کمک می‌کند تا میان شما و محبوبتان تنش ایجاد نشود و با احساسات کنترل نشده، به او آسیب نرسانید.

عشق بعد از ازدواج

6. مهارت گفتگوی خود را افزایش دهید

برای پایداری و افزایش عشق بعد از ازدواج، باید بتوانید با همسر خود گفتگوهای مفیدی داشته باشید. هیچ‌کسی به شما نزدیک‌تر از همسرتان نیست. پس زمانی که مشکل یا نگرانی دارید باید بتوانید آن را با او درمیان بگذارید. با انجام این کار و انباشت نکردن احساسات منفی در خودتان و سکوت کردن، به رابطه‌تان صدمه نخواهید زد.

فراموش نکنید مکالمات شما باید در کمال آرامش باشد و نباید اجازه مشاجره را به خودتان بدهید.

7. در تمام ابعاد زندگی با یکدیگر صمیمی باشید

رابطه فیزیکی بسیاری از زوج‌ها پس از ازدواج، تنها در بستر و رابطه جنسی است. بنابراین آن‌ها پس از مدتی از یکدیگر دلسرد می‌شوند و احساس می‌کنند که عشق آن‌ها به ‌پایان رسیده است.

برای جلوگیری از این اتفاق و افزایش عشق بعد از ازدواج، صمیمیتتان را با یکدیگر افزایش دهید. برای این کار می‌توانید علایق مشترک میان خودتان را پیدا کنید و زمان‌هایی را برای آن‌ها در نظر بگیرید. همچنین هر از چند گاهی همسر خود را به دلایل مختلف (و حتی بدون دلیل) در آغوش بگیرید.

8. سنگینی بار رابطه را بر دوش یکی از زوج ها نگذارید

ازدواج یک مسئولیت سنگین مشترک است که هردو طرف به ‌یک اندازه در آن سهم دارند. به ‌این علت نباید اجازه دهید سنگینی این وظیفه تنها بر دوش یک نفر باشد و او را خسته کند. این کار می‌تواند دلسردی را با خود به‌همراه بیاورد و عشق را در ذهن آن فرد، تمام کند.

همچنین بخوانید: 5 نکته‌ای که باید هنگام عاشق شدن در محیط کار و ازدواج با همکار خود در نظر بگیرید

9. مهارت حل مساله خود را افزایش دهید

شما در طول ازدواج خود با چالش‌ها و مشکلات متعددی روبرو خواهید بود. بنابراین باید بتوانید به ‌جای فرار، آن‌ها را حل کنید. عامل از بین‌برنده عشق بعد از ازدواج، نبودن مهارت حل مساله است.

10. در مشغله های کاری خود غرق نشوید

اجازه ندهید تلاش‌هایتان برای کار و ساختن آینده‌ای بهتر، شما را از همسرتان غافل کند. یاد بگیرید در کنار مشغله‌هایتان، زمانی را نیز برای عشق و زندگی خود اختصاص دهید.

عشق بعد از ازدواج

سخن نهایی

عشق یکی از مسائلی است که در ذات تمام موجودات ریشه دارد و به زندگی ما معنا می‌بخشد. اما با این‌حال هنوز هم چیز زیادی درباره آن نمی‌دانیم. دلیل آن ‌هم گستردگی این احساس عمیق انسانی است.

عشق حالات و شرایط مختلفی دارد که در میان آن‌ها، عشق بعد از ازدواج ابهامات بسیاری را برای افراد ایجاد کرده است. زیرا که بسیاری از ما شاهد شکست این احساس نیرومند پس از ازدواج در میان زوج‌های مختلف بوده‌ایم.

ما در این مطلب به 10 نکته‌ای اشاره کردیم که رعایت آن‌ها به کمرنگ نشدن عشق پس از ازدواج کمک می‌کند. به ‌این ترتیب می‌توانید با به‌کار گرفتن آن‌ها، از شکست احساسی رابطه‌تان جلوگیری کنید. اگر مشکلی نیز در این زمینه داشتید، یک مشاور ازدواج به‌خوبی می‌تواند چراغ راهنمای مسیر زندگی متاهلی شما باشد.

مقالات مشابه

تگ‌های پست
دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *