مشاوره قبل از ازدواج و رضایت روابط زوجین

یکی از سوالات پر تکرار در مشاوره ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج این است که آیا ما به درد هم می خوریم یا نه ؟

آیا می توانیم زندگی شاد و رضایتمندی داشته باشیم یا نه ؟

آیا به نظر شما می توانیم آینده درخشانی داشته باشیم یا نه ؟

مشاوره قبل از ازدواج و بررسی انتظارات زوجین

مشاوره قبل از ازدواج و تنفر بعد از ازدواج

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی چقدر مهم؟

مشاوره قبل از ازدواج و عشق قبل از ازدواج

 

 

مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج در خانه مهر
مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج در خانه مهر

 

مشاوره قبل از ازدواج و رضایت روابط زوجین

 

زمینه های تخصص در خانه ی مهر به صورت تفکیک شده و بسیار گسترده است مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده ( مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت ، مشاوره سکس تراپی ) مشاوره کودک نوجوان ، مشاوره اعتیاد، مشاوره امید به زندگی سالمندان ، مشاوره بیماری های خاص مثل ایدز ، ام اس ، سرطان در تمام زمینه های نامبرده شده می توانید از طریق اپراتور به متخصص در همان زمینه وصل شوید  همان طور که می دانید ما در خانه مهر توانسته ایم تمام خدمات روانشناختی را به صورت تفکیک شده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

 

آیا ارتباط عاطفی ما منطقی است؟

 

آن دسته از جوانانی که در حیطه نامزدی و عقد هستند هم گاهی به مشکلاتی مثل حتی خیانت ، مشکلات رابطه ، مشکلات هیجانی ، مشکلات مالی برخورده اند و نگران این هستند که آیا ادامه این مسیر منطقی است یا نه؟

همراه ما باشید تا در این مقاله باز هم با چالش هایی که در مشاوره قبل از ازدواج ممکن است روبرو شوید گفتگو کنیم. توجه داشته باشید که ما در مرکز مشاوره خانه مهر با مشاورینی متخصص و مجرب در زمینه مشاوره قبل از ازدواج ، خانواده درمانی و زوج درمانی در کنار شما عزیزان هستیم .

 

مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج در خانه مهر
مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج در خانه مهر

 

 

آیا این وصلت میمون است یا نه ؟

 

توجه داشته باشید که آدم ها دو رو دارند 1 – تیپ ظاهر و شخصیت اجتماعی  و نحوه حرف زدن ، جذابیت ظاهری ، راه رفتن ، نشستن که به آن ها یک روی سکه می گوییم که بیشتر هم ویترین شخصیت است.

اگر منظورتان این روی سکه یعنی (ظاهر و شخصیت اجتماعی است) بله کاملا به هم می خورید و اتفاقا ویترین خوبی را برای نمایش انتخاب کرده اید نه آن که ظاهر ، نحوه حرف زدن ، جذابیت ظاهری فرد مهم نباشد ، نه اصلا اتفاقا درصد زیادی را از ملاک های قبل از ازدواج را به خود اختصاص می دهد اما فقط یک روی سکه است

 

مسائل ظاهری این روزها مهم تر است…

 

قطعا امروزه جوانان به سمت مسائل ظاهری بیشتر اهمیت می دهند و حتی خوشتیپ بودن طرف ، میزان مسائل مالی ، ظاهر او برایشان جز اولویت ها است.

اما اگر آن روی سکه را بخواهید بدانید باید بررسی و ارزیابی شود، به راحتی نمی شود آن روی سکه که مربوط به اختلالات ، مشکلات شخصیتی ، مشکلات خانوادگی ، مشکلات فردی فرد است را تشخیص داد برای آن روی سکه یا باید با کسی زیر یک سقف بروید  و با هم زندگی کنید یا باید با آن فرد شراکت کنید ، یا باید سفر بروید یا باید بصورت long   با هم در ارتباط باشید و پروسه 6 ماهه ای را طی کنید یا بهترین مسیر را بروید یعنی به یک متخصص اعتماد کنید.

 

مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج در خانه مهر
بهترین مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج را از ما بخواهید

 

 

مشاوره قبل از ازدواج و ارزیابی دقیق ارتباط

 

پیشنهاد ما به شما این است که در مشاوره قبل از ازدواج تحت نظر یک مشاوره اجازه دهید که آن روی سکه قبل از رفتن زیر یک سقف برای شما مشخص شود

این به شما کمک می کند که دغدغه شما از آینده آن ازدواج مشخص شود اما برای ازدواج هیچ تضمین و ضمانتی ندارد چون مرحله دوم ازدواج نگه داشتن رابطه است

اینکه شما چقدر مهارت دارید که بتوانید یک رابطه را در صحت و سلامت نگه دارید؟ چطور با چالش های ارتباط خود روبرو می شوید و آن را حل میکنید؟

و چطور مثلث معروف ازدواج را توانسته اید در تعادل و تناسب نگه دارید که شامل: (تعهد ، عشق ، محبت است)

 

ملاک های ازدواج را چطور بسنجیم؟

 

همانطور که می دانید ملاک های قبل از ازدواج یعنی ارزیابی تناسب در ازدواج یعنی اینکه می بینیم آن آدم ملاک های منو داره برای ازدواج یا نه و ملاک ازدواج را برای طرف مقابل دارم یا نه ؟

البته اگر شما به دنبال این باشید که همه ملاک های شما برآورده شود قاعدتا غیر ممکن است و نگاهی غیر واقع بینانه دارید که خود نگاه واقع بینانه در فرد باید بررسی شود چه اتفاقی می افتد که شما یک این چنین نگاه سخت گیرانه ای به ازدواج دارید ، آیا خودتان به بلوغ روانی رسیده اید یا نه ؟

این ملاک ها را برای شما عنوان می کنم :

1 – ظاهر فرد

2- موقعیت اجتماعی

3 – شغل

4 – تحصیلات

5-طبقه اجتماعی

6-ملاک های مربوط به خانواده

7-مالی

8-مذهبی اعتقادی

9-اخلاقی

 

مشاوره ازدواج میتواند به شما کمک کند روابط پرخطر را شناسایی کنید
مشاوره ازدواج میتواند به شما کمک کند روابط پرخطر را شناسایی کنید

 

 

فرض کنید می خواهید ازدواج کنید دنبال چه ویژگی هایی هستید ؟

 

پاسخ شما برای ویژگی ها باید عینی باشد ، خوش اخلاق یعنی چه ؟ قد بلند یعنی چه ؟ شما وقتی که هر ملاکی را توضیح می دهید باید آن را خورد کنید اگر نگاه شما این است که فرد صبوری در زندگی شما باشد صبر را شما چطور معنا می کنید ؟ بار معنایی که ما به کلمات می دهیم متفاوت است .

یک سوال مهم آیا نیاز است که همه ملاک ها را فرد مقابل ما داشته باشد ؟

 

قطعا باید ببینید کدام یک از ملاک ها برای شما واجب تر و مهم تر است ، شما نمی توانید همه ملاک ها را با یکدیگر داشته باشید باید ملاک های ضروری ، ملاک های غیر ضروری و غیر اصلی را از هم جدا کنید و حتی بالعکس مراجعینی هستند که هیچ ملاکی ندارند این نشان می دهد که هنوز هیچ شناختی از دنیای بین فردی و ازدواج ندارند

 

مرکز مشاوره خانه مهر میزبان شما عزیزان است

 

توجه داشته باشید که برای بررسی و ارزیابی این مسائل حتما از یک متخصص کمک بگیرید زیرا یک مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما مسیر را نشان دهد دورنمایی از زندگی شما را ترسیم کند پس لطفا به متخصصین در این زمینه اعتماد کنید ما هم در مرکز مشاوره خانه مهر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره خانواده در کنار شما عزیزان هستیم .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *