مشاوره قبل از ازدواج و تداوم عشق در زوجین

در زمینه مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی توانسته ایم یکی از بهترین مراکز مشاوره قبل از ازدواج در سطح تهران باشیم خوشحالیم که با تیمی متخصص و مجرب در کنار شما جوانان عزیز هستیم همراه ما باشید تا در این مقاله در مورد یکی دیگر از چالش هایی که ممکن است زوجین یا جوانان در ارتباط های عاطفی خود با آن روبرو شوند گفتگو کنیم.

مقالات مرتبط زیر به شما کمک میکند در زمینه مشاوره ازدواج و مهارت های ارتباطی اطلاعات بیشتری کسب کنید:

 

مشاوره قبل از ازدواج و بررسی انتظارات زوجین

مشاوره قبل از ازدواج و تنفر بعد از ازدواج

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی چقدر مهم؟

مشاوره قبل از ازدواج و عشق قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج و رضایت روابط زوجین

 

مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج در خانه مهر
مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج در خانه مهر

 

مشاوره قبل از ازدواج و تداوم عشق در زوجین

 

ازدواج تجربه ای پویا است به عبارتی می توان گفت ازدواج در واحد زمان و در دوره ای خاص از زندگی شما اتفاق می افتد اما این تجربه و موضوع ازدواج با امضا طرفین و بسته شدن قرارداد پایان نمی پذیرد.

اتفاقا ازدواج امری پویا و جاری است پس نیازمند مراقبت ، مهارت و دانش هایی در زمینه عوامل موثر و تداوم بخش رضایت درونی زوجین دارد، اگر در رابطه خود دچار مشکل شدید زود نتیجه نگیرید که یکی از شما دو نفر بیمار هستید ، به ارتباط خود فرصت دهید ، اجازه دهید که به شکل تخصصی بتوان رابطه را ارزیابی کرد.

 

ازدواج فقط یک قرارداد قانونی نیست

 

چون ازدواج تنها یک سری قراردادهای قانونی نیست بلکه ازدواج باید بر پایه الهام بخشی و حرکت به سوی آینده باشد ازدواج موفق نهادی است که در آن دو نفر میخواهند برای تمام عمر کنار هم زندگی کنند که برای یکبار و همیشه اتفاق نمی افتد بلکه رویدادی پایا و نیازمند رسیدگی و احیا است

پس صمیمیت ، علاقه ، عشق نقش بسیار مهمی در ایجاد اطمینان و اعتماد در بین زوجین ایفا می کند در صورت فقدان صمیمیت و علاقه یک یا هر دو زوج از روابط زناشویی ناراضی می شوند.

 

مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج در خانه مهر
مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج در خانه مهر

 

رابطه جنسی از پایه های مهم ازدواج موفق است

 

وجود صمیمیت تضمین کننده رابطه جنسی خوب نیست، چون رابطه جنسی علاوه بر صمیمیت نیازمند مهارت است هر چند رابطه جنسی بزرگ ترین قسمت صمیمیت در روابط زناشویی است زمانی صمیمیت در زناشویی ایجاد می شود که زوجین بتوانند افکار ، باورها ، احساسات خود را با همدیگر در میان بگذارند

توجه داشته باشید در مشاوره قبل از ازدواج دقیقا به شما آموزش داده می شود که اگر توی هر کدام از مهارت های بین فردی مشکل دارید بتوانید خود را تقویت کنید.

به طور مثال ابراز افکار و باور و احساسات برای بعضی از افراد کار آسانی نیست پس اگر با همین شرایط به رابطه عاطفی ورود کنند به مرور زمان آن رابطه آسیب جدی می خورد.

 

مشاوره قبل از ازدواج و کمک به ساختن رابطه سالم

 

صمیمیت و علاقه در ازدواج هم هنگامی به دست می آید که دو نفر محیطی را فراهم کنند که در آن دو قلب واقعا به هم متصل باشند اما همانطور که می بینید گاهی شاهد آن هستیم که بعد از ازدواج زوجین با مشکلاتی روبرو می شوند که کم کم رابطه آن ها را به سمت نابودی می کشاند .

ما در مشاوره قبل از ازدواج تلاشمان این است که بتوانیم به شما زوجین عزیز در زمینه مهارت های رابطه ، مهارت های جنسی ، مهارت های عشق ورزی ، نیازهای اساسی و مهم رابطه اطلاعات درستی را بدست آورید و بتوانید به شکل عملی آن ها در رابطه خود به کار ببرید.

 

مشاوره خانواده و حل مشکلات زناشویی در خانه مهر

 

سبک جنسی سلامت در زوجین

 

یکی از مهم ترین مسائلی که زوجین را به مرور زمان دچار مشکل می کند مسائل جنسی است مهارت آموزی جنسی و تعیین سبک جنسی با کیفیت برای زوجین زمانی کارساز و کارامد است که رشد و تکامل جنسی آن  افراد بر اصول و روند سالم تربیتی استوار باشد

سبک جنسی کارآمد یعنی چه ؟

یعنی 1 – به درجه اهمیت تعاملات صمیمانه جنسی بین خود و همسرتان نمره بدهید سپس با نمره هایی که همسرتان مشخص کرده است مقایسه کنید در صورت تفاوت بالاتر از عدد 3 باید از یک متخصص کمک بگیرید تا بتوانید در زمینه جنسی به همدیگر نزدیکتر شوید.

مشکلات احتمالی در زندگی جنسی خود را فهرست کنید:

تصور نکنید اگر مشکلی وجود دارد ارتباط آسیب خورده است بلکه مهم حل مشکل به وجود آمده است.

بدانید فکر کردن به مشکلات نخستین گام برای حل کردن آنها است نگران نباشد این مشکلات الزاما نشان دهنده اختلال در عملکرد جنسی نیست . فهرست خود را با فهرست همسرتان که جداگانه تهیه شده است مقایسه کنید لطفا در مورد مسائل جنسی تفاوت ها ، نیازهای جنسی خود با همسرتان گفتگو کنید.

البته همه این موارد در مشاوره قبل از ازدواج با متخصصین مجرب به خانه مهر کاملا بررسی و ارزیابی می شود

ما در کنار شما هستیم تا بتوانیم آینده شادتر و رضایت زناشویی بیشتر را به شما هدیه دهیم در زمینه مشاوره قبل از ازدواج می توانید به مرکز مشاوره خانه مهر و متخصصین آن اعتماد کنید .

ما طی این سال ها توانسته ایم در زمینه پیشگیری قدم های محکمی برداریم جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *